Skip to the main content

Review article

Interkulturalnost kao izazov za pristupačnost?

Cédric Moreau orcid id orcid.org/0000-0003-2744-6849 ; INSHEA – UPL, France
Anne-Sophie Destrumelle ; Ministère de la Culture, Archives nationales, France
Mélissa Arneton ; INSHEA – UPL, France


Full text: english pdf 261 Kb

page 167-184

downloads: 331

cite


Abstract

Razumijevanje pristupa kulturi gluhih učenika ponajprije znači razumijevanje raznolikosti obrazovnih situacija. Važno je preispitati prenošenje znanja s obzirom na dvojezičnost tih učenika, jer se poučavanje temelji na konceptualizaciji. Zbog nedostatka empirijskih istraživanja, usmjerili smo se na istraživanje raskoraka između potreba učenika i njihovih učitelja te odgovora predloženih od strane kulturnih institucija, na primjeru Francuske. Na temelju dva istraživanja uspoređena su očekivanja specijaliziranih učitelja s prijedlozima kulturnih institucija. Ključna postavljena pitanja kao i mogući odgovori omogućuju bolje razumijevanje specifičnih postupaka razvijenih u svrhu prihvatljivosti ove zajednice. Prvo su opisana očekivanja stručnjaka u odnosu na njihove kvalifikacije. Rezultati naglašavaju pojavu novih interdisciplinarnih potreba. Preispitno je obrazovanje učitelja u svjetlu višestrukih komunikacijskih poteškoća. Analizirani su odgovori dobiveni u projektu Ocelles koji je utemeljen na multilingvalnoj i multimodalnoj kolaborativnoj mrežnoj stranici u Open data. Ovaj konceptualni alat, dizajniran iz semiotičkog trokuta, omogućuje sudionicima da konstruiraju interkulturalnost putem sinhronijskog i dijakronijskog pristupa.

Keywords

kultura; gluhi; višejezičnost; profesionalne prakse; interkulturalnost

Hrčak ID:

232092

URI

https://hrcak.srce.hr/232092

Publication date:

23.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.413 *