Odgojno-obrazovne teme, Vol. 2 No. 3-4, 2019.
Pregledni rad
Interkulturalnost kao izazov za pristupačnost?
Cédric Moreau
orcid.org/0000-0003-2744-6849
; INSHEA – UPL, France
Anne-Sophie Destrumelle
; Ministère de la Culture, Archives nationales, France
Mélissa Arneton
; INSHEA – UPL, France
Sažetak
Razumijevanje pristupa kulturi gluhih učenika ponajprije znači razumijevanje raznolikosti obrazovnih situacija. Važno je preispitati prenošenje znanja s obzirom na dvojezičnost tih učenika, jer se poučavanje temelji na konceptualizaciji. Zbog nedostatka empirijskih istraživanja, usmjerili smo se na istraživanje raskoraka između potreba učenika i njihovih učitelja te odgovora predloženih od strane kulturnih institucija, na primjeru Francuske. Na temelju dva istraživanja uspoređena su očekivanja specijaliziranih učitelja s prijedlozima kulturnih institucija. Ključna postavljena pitanja kao i mogući odgovori omogućuju bolje razumijevanje specifičnih postupaka razvijenih u svrhu prihvatljivosti ove zajednice. Prvo su opisana očekivanja stručnjaka u odnosu na njihove kvalifikacije. Rezultati naglašavaju pojavu novih interdisciplinarnih potreba. Preispitno je obrazovanje učitelja u svjetlu višestrukih komunikacijskih poteškoća. Analizirani su odgovori dobiveni u projektu Ocelles koji je utemeljen na multilingvalnoj i multimodalnoj kolaborativnoj mrežnoj stranici u Open data. Ovaj konceptualni alat, dizajniran iz semiotičkog trokuta, omogućuje sudionicima da konstruiraju interkulturalnost putem sinhronijskog i dijakronijskog pristupa.
Ključne riječi
kultura; gluhi; višejezičnost; profesionalne prakse; interkulturalnost
Hrčak ID:
232092
URI
Datum izdavanja:
23.12.2019.
Posjeta: 1.413 *