Original scientific paper
DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
Marijana Bošnjak
; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Full text: croatian pdf 131 Kb
page 9-25
downloads: 936
cite
APA 6th Edition
Bošnjak, M. (2019). DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3 (3.), 9-25. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/234844
MLA 8th Edition
Bošnjak, Marijana. "DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 3, no. 3., 2019, pp. 9-25. https://hrcak.srce.hr/234844. Accessed 20 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Bošnjak, Marijana. "DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 3, no. 3. (2019): 9-25. https://hrcak.srce.hr/234844
Harvard
Bošnjak, M. (2019). 'DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3(3.), pp. 9-25. Available at: https://hrcak.srce.hr/234844 (Accessed 20 December 2024)
Vancouver
Bošnjak M. DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2019 [cited 2024 December 20];3(3.):9-25. Available from: https://hrcak.srce.hr/234844
IEEE
M. Bošnjak, "DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.3, no. 3., pp. 9-25, 2019. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/234844. [Accessed: 20 December 2024]
Full text: english pdf 79 Kb
page 26-26
downloads: 180
cite
APA 6th Edition
Bošnjak, M. (2019). DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3 (3.), 9-25. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/234844
MLA 8th Edition
Bošnjak, Marijana. "DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 3, no. 3., 2019, pp. 9-25. https://hrcak.srce.hr/234844. Accessed 20 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Bošnjak, Marijana. "DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 3, no. 3. (2019): 9-25. https://hrcak.srce.hr/234844
Harvard
Bošnjak, M. (2019). 'DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3(3.), pp. 9-25. Available at: https://hrcak.srce.hr/234844 (Accessed 20 December 2024)
Vancouver
Bošnjak M. DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2019 [cited 2024 December 20];3(3.):9-25. Available from: https://hrcak.srce.hr/234844
IEEE
M. Bošnjak, "DETERMINIZAM ILI UČENJE PO MODELU U OBITELJIMA KARAMAZOVIH, BEGOVIĆA I GLEMBAJEVIH
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.3, no. 3., pp. 9-25, 2019. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/234844. [Accessed: 20 December 2024]
Abstract
Cilj je ovoga rada interdisciplinarnim i komparativnim pristupom dokazati kako su različite književnopovijesne poetike različito interpretirale pojmove determinizma i učenja po modelu. Interdisciplinarnost se ogleda ponajprije u reinterpretaciji kanonskih djela pomoću filozofskih, bioloških i psiholoških objašnjenja pojma determinizma te pedagoških određenja učenja po modelu. Problematika determinizma, odnosno učenja po modelu postaje novi interpretacijski ključ u djelima koja su s obzirom na spomenutu problematiku reprezentativna, a to su romani „Braća Karamazovi“ Fjodora Mihajloviča Dostojevskog i „Đuka Begović“ Ivana Kozarca te drama „Gospoda Glembajevi“ Miroslava Krleže. Komparativnim pristupom, čiji su poredbeni elementi svjetska i nacionalna književnost te stilske formacije realizma, modernizma i psihološkog realizma, dokazane su fundamentalne razlike navedenih djela s obzirom na tumačenje arhetipskog odnosa oca i sina koje proizlaze iz poetičkih karakteristika, ali i različitog pristupa pojmovima determinizma i učenja po modelu. Razlikovni element ovih romana leži u pristupu odgojnoj problematici koja je ponegdje izražena eksplicitno, kroz fabularne sekvence ili reminiscencije likova iz djetinjstva, a drugdje implicitno, imitacijom očevog ponašanja od strane sinova protagonista u odrasloj dobi. Dakle, iako je promatrana problematika u navedenim djelima slična, upravo se poredbeno-interdisciplinarni pristup pokazao ključnim za tumačenje književnih kanona jer je suvremeni pristup književnim djelima okrnjen bez međudjelovanja drugih znanosti, ponajprije psihologije i pedagogije koje su temelj promatranja tematskog problema navedenih djela.
Keywords
„ Braća Karamazovi“; „Đuka Begović“; „Gospoda Glembajevi“; odgoj književnih likova; učenje po modelu
Hrčak ID:
234844
URI
https://hrcak.srce.hr/234844
Publication date:
30.12.2019.
Article data in other languages:
english
Visits: 2.119
*