Skip to the main content

Preliminary communication

PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU

Jana Krstić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Nišu, Niš, Srbija


Full text: croatian pdf 112 Kb

page 45-54

downloads: 1.655

cite

Full text: english pdf 71 Kb

page 55-55

downloads: 106

cite


Abstract

Platonova teorija odgoja i obrazovanja najeksplicitnije je iznesena u „Trećoj knjizi“ Države. On ondje, pokušavajući osmisliti državu u kojoj bi sve funkcioniralo na najbolji mogući način, osmišljava i obrazovni sustav za građane te države. U ovome radu, nakon što iznesemo najvažnije točke te teorije, u kojoj sam Platon najviše razmatra ulogu umjetnosti u obrazovanju i povežemo je s još nekim tragovima Platonove teorije odgoja i obrazovanja, pozabavit ćemo se nekim problemima koji se javljaju unutar tih teorija. Naime, stvarajući svoj odgojno-obrazovni sustav, Platon nije pažljiv u izražavanju, pa su neke od posljedica njegove dvosmislenosti pogubne, kako u cilju izbjegavanja kontradiktornosti, tako i u političkome smislu. Također, Platonov odgojno-obrazovni sustav koji bi se trebao primjenjivati u njegovoj državi nije osjetljiv na stvarnost toga doba. Stavove koje on uključuje i neke premise na koje računa ukazuju na to da nije dovoljno obratio pažnju na sve uvjete i faktore koji utječu na razvoj pojedinca. Nakon što ukažemo na te probleme s čitavom teorijom, ispitat ćemo koliko su ti problemi fatalni po Platonovu filozofiju odgoja i obrazovanja.

Keywords

Platon; filozofija odgoja i obrazovanja; Država; uvjetovanje; dvoznačnost

Hrčak ID:

234846

URI

https://hrcak.srce.hr/234846

Publication date:

30.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.534 *