Preliminary communication
PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
Jana Krstić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Nišu, Niš, Srbija
Full text: croatian pdf 112 Kb
page 45-54
downloads: 1.987
cite
APA 6th Edition
Krstić, J. (2019). PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3 (3.), 45-54. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/234846
MLA 8th Edition
Krstić, Jana. "PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 3, no. 3., 2019, pp. 45-54. https://hrcak.srce.hr/234846. Accessed 20 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Krstić, Jana. "PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 3, no. 3. (2019): 45-54. https://hrcak.srce.hr/234846
Harvard
Krstić, J. (2019). 'PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3(3.), pp. 45-54. Available at: https://hrcak.srce.hr/234846 (Accessed 20 December 2024)
Vancouver
Krstić J. PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2019 [cited 2024 December 20];3(3.):45-54. Available from: https://hrcak.srce.hr/234846
IEEE
J. Krstić, "PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.3, no. 3., pp. 45-54, 2019. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/234846. [Accessed: 20 December 2024]
Full text: english pdf 71 Kb
page 55-55
downloads: 168
cite
APA 6th Edition
Krstić, J. (2019). PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3 (3.), 45-54. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/234846
MLA 8th Edition
Krstić, Jana. "PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 3, no. 3., 2019, pp. 45-54. https://hrcak.srce.hr/234846. Accessed 20 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Krstić, Jana. "PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 3, no. 3. (2019): 45-54. https://hrcak.srce.hr/234846
Harvard
Krstić, J. (2019). 'PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3(3.), pp. 45-54. Available at: https://hrcak.srce.hr/234846 (Accessed 20 December 2024)
Vancouver
Krstić J. PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
. Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2019 [cited 2024 December 20];3(3.):45-54. Available from: https://hrcak.srce.hr/234846
IEEE
J. Krstić, "PROBLEMI UNUTAR PLATONOVE FILOZOFIJE ODGOJA I OBRAZOVANJA: UVJETOVANJE I DVOZNAČNOST U PISANJU
", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.3, no. 3., pp. 45-54, 2019. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/234846. [Accessed: 20 December 2024]
Abstract
Platonova teorija odgoja i obrazovanja najeksplicitnije je iznesena u „Trećoj knjizi“ Države. On ondje, pokušavajući osmisliti državu u kojoj bi sve funkcioniralo na najbolji mogući način, osmišljava i obrazovni sustav za građane te države. U ovome radu, nakon što iznesemo najvažnije točke te teorije, u kojoj sam Platon najviše razmatra ulogu umjetnosti u obrazovanju i povežemo je s još nekim tragovima Platonove teorije odgoja i obrazovanja, pozabavit ćemo se nekim problemima koji se javljaju unutar tih teorija. Naime, stvarajući svoj odgojno-obrazovni sustav, Platon nije pažljiv u izražavanju, pa su neke od posljedica njegove dvosmislenosti pogubne, kako u cilju izbjegavanja kontradiktornosti, tako i u političkome smislu. Također, Platonov odgojno-obrazovni sustav koji bi se trebao primjenjivati u njegovoj državi nije osjetljiv na stvarnost toga doba. Stavove koje on uključuje i neke premise na koje računa ukazuju na to da nije dovoljno obratio pažnju na sve uvjete i faktore koji utječu na razvoj pojedinca. Nakon što ukažemo na te probleme s čitavom teorijom, ispitat ćemo koliko su ti problemi fatalni po Platonovu filozofiju odgoja i obrazovanja.
Keywords
Platon; filozofija odgoja i obrazovanja; Država; uvjetovanje; dvoznačnost
Hrčak ID:
234846
URI
https://hrcak.srce.hr/234846
Publication date:
30.12.2019.
Article data in other languages:
english
Visits: 3.347
*