Skip to the main content

Professional paper

PRAKTIČNI PRIMJERI OBILJEŽAVANJA MEĐUNARODNOG DANA SJEĆANJA NA HOLOKAUST U OSNOVNOJ ŠKOLI

Laura Mohorko Kumer ; OŠ Cirkulane-Zavrč


Full text: croatian pdf 500 Kb

page 90-98

downloads: 529

cite


Abstract

Obilježavanje Međunarodnog dana sjećanja na holokaust zapravo je važan podsjetnik za učenike osnovnih škola, koji polako postaju odrasli mladi ljudi. Podizanje svijesti o važnoj prekretnici u ljudskoj povijesti počinje odgovarajućim obrazovanjem. Obilježavanjem možemo pomoći da se takve grozote više nikada ne ponove. Pri tome učitelji, kao prenositelji informacija, imaju vrlo važnu ulogu, jer je antisemitizam (kao dio kurikuluma) također uključen u nastavni plan i program osnovne škole, točnije u program 9. razreda. Kod današnje generacije učenika devetih razreda možemo zapaziti slabljenje empatije, emocija i razumijevanja ovih užasnih događanja, pa im je ovu nastavnu temu potrebno približiti kroz povijesne izvore iz prve ruke, točnije kroz osobna svjedočanstva, jer se učenici lakše poistovjećuju s ljudima koji su to zaista doživjeli odnosno stvarnim likovima. Viša razina razumijevanja može se postići zahvaljujući slikama i filmovima snimljenim na temelju svjedočanstava. Stoga svake godine izrađujemo tzv. leptire nade i šaljemo ih u svijet. Pritom ističem kritičnost učenika i vrednovanje ovog povijesnog problema. Mnogi učenici također zaplaču i postanu svjesni strahota nacizma. Veliki naglasak stavljam na stigmatizaciju ovog povijesnog problema, jer učitelji ne smiju dozvoliti da tako nešto potone u zaborav. Antisemitizam je problem 20. stoljeća koji se ne smije izostaviti iz odgoja i obrazovanja djece.

Keywords

međunarodni dani, Drugi svjetski rat, obilježavanje, razvoj empatije, vrednote

Hrčak ID:

265637

URI

https://hrcak.srce.hr/265637

Publication date:

1.2.2022.

Visits: 762 *