Professional paper
VJEŠTINE PREDOPISMENJAVANJA KOD DJECE S GOVORNO-JEZIČNIM POREMEĆAJIMA
Martina Curk
; Osnovna škola Kozara Nova Gorica
Abstract
Pismenost je sposobnost uspješnog komuniciranja pojedinca u društvu, na svim područjima, te predstavlja jedan od temeljnih uvjeta za individualni razvoj osobe i njezin uspješan život te funkcioniranje u društvu. Obuhvaća vještine čitanja, pisanja i računanja. Za razvoj pismenosti neophodne su vještine predopismenjavanja koje se razvijaju već u predškolskom razdoblju i kasnije u prvom razredu osnovne škole. Uključuju različite vještine kao što su: fonološka svijest, fonološko pamćenje, slušno pamćenje, grafička svijest, koncept o tisku, brzo imenovanje i druge. Kod djece s govorno-jezičnim poremećajima često dolazi do odstupanja u razvoju vještina predopismenjavanja, što utječe na kasniji razvoj opismenjavanja i pismenosti, a posljedično i na uspjeh u učenju.
Keywords
pismenost, vještine predopismenjavanja, govorno-jezični poremećaji
Hrčak ID:
286230
URI
Publication date:
1.3.2023.
Visits: 639 *