Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.47960/2232-9080.2022.24.12.47

ODREĐIVANJE OPTIMALNE METODE ISKOPA TUNELA ZENICA U FUNKCIJI MINIMALNIH OŠTEĆENJA STIJENSKE MASE LOŠIJEG KVALITETA IZVAN PROFILA ISKOPA

Ekrem Bektašević orcid id orcid.org/0000-0001-6742-966X ; „PPG“ d.o.o. Sarajevo
Hrvoje Antičević ; „PPG“ d.o.o. Sarajevo
Reuf Kadrić ; JP Autoceste FBiH Mostar
Sead Kadrić orcid id orcid.org/0000-0002-0295-9413 ; „FM INŽENJERING“ d.o.o. Sarajevo
Nermin Šehagić ; „PPG“ d.o.o. Sarajevo
Sumeja Zukan orcid id orcid.org/0000-0002-1148-5934 ; „PPG“ d.o.o. Sarajevo


Full text: croatian pdf 1.566 Kb

page 45-60

downloads: 164

cite

Full text: english pdf 1.493 Kb

page 47-62

downloads: 80

cite


Abstract

Koridor Vc unaprjeđuje povezivanje Bosne i Hercegovine sa susjednim zemljama i poboljšava potencijal za razvoj gospodarstva. Autocesta koridor Vc u Bosni i Hercegovini se pruža od sjeverne granice s Republikom Hrvatskom od Svilaja do Čapljine na južnoj granici s Republikom Hrvatskom, u mjestu Bijača. Tunel Zenica je dio autoceste Koridora Vc na području općine Zenica i predstavlja trenutno najduži iskopani tunel ukupne dužine 3.330 metara. Radovi na iskopu izvođeni su kombinacijom miniranja i strojnim iskopom. Iskop tunela izvođen je u sedimentnim tvorevinama (flišolika gornjo vrandučka serija 2JK). Iskopom tunela miniranjem s prilagođenim bušačko-minerskim parametrima u stijenskoj masi lošijeg kvaliteta postižu se optimalniji rezultati u odnosu na strojni iskop.

Keywords

tunel; stijenska masa; strojni iskop; bušenje; miniranje; prekoprofilni iskop

Hrčak ID:

289384

URI

https://hrcak.srce.hr/289384

Publication date:

21.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 544 *