Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.38190/ope.12.2.2

Analiza udjela prihoda od sinkronizacije i autorskih prava u globalnoj glazbenoj industriji

Joško Lozić orcid id orcid.org/0000-0001-5568-5279 ; University North
Katerina Fotova Čiković orcid id orcid.org/0000-0003-0138-1362 ; University North
Damira Keček ; University North


Full text: croatian pdf 1.060 Kb

page 43-55

downloads: 291

cite


Abstract

Cilj rada je analiza prihoda globalne glazbene industrije u kontekstu udjela prihoda koji su ostvareni sinkronizacijom i autorskim pravima. Glede metodologije, rad se temelji na analizi financijskih podataka o prihodima pojedinih kategorija glazbene industrije. Temeljno istraživanje usmjereno je analizi prihoda od streaminga glazbenih sadržaja, autorskih prava i sinkronizacije, odnosno analizi prihoda nove medijske industrije, koji su rezultat tehnološkog napretka u proizvodnji i distribuciji medijskog sadržaja. Rezultati istraživanja ukazuju na mali udio prihoda od sinkronizacije i autorskih prava u ukupnim prihodima glazbene industrije, dok su prihodi od streaminga postali dominantni prihodi glazbene industrije. Istovremeno, digitalna transformacija medija i poslovanja značajno je utjecala na pad prihoda od fizičkih nosača zvuka, što je rezultat razvoja tehnologije i pripadne promjene navika korisnika. Zaključno, digitalna transformacija glazbene industrije omogućila je ostvarivanje prihoda iz novih oblika komodizacije glazbenog sadržaja. Usprkos opće prihvaćenom narativu o digitalnoj transformacij koji bi fokus prihoda okrenuo prema autorskim pravima i sličnim oblicima komodizacije prava, najveći dio prihoda ostvaruje se od streaminga, dok su prihodi od prodaje fizičkih nosača zvuka još uvijek drugi najveći prihod glazbene industrije.

Keywords

autorska prava; digitalna transformacija; glazbena industrija; sinkronizacija; streaming

Hrčak ID:

290013

URI

https://hrcak.srce.hr/290013

Publication date:

30.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 975 *