International studies, Vol. XI No. 2, 2011.
Review article
Komunikacijska strategija za informiranje hrvatske javnosti o približavanju Republike Hrvatske europskim integracijama
Martina Planinić
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Mostar, Bosnia and Herzegovina
Abstract
Jedan od najvažnijih ciljeva Republike Hrvatske iskazan u programu Vlade jest pristupanje Europskoj Uniji. I Hrvatski sabor sudjeluje u pripremama Republike Hrvatske za članstvo u Europskoj Uniji putem svojih radnih tijela: Odbora za europske integracije, Nacionalnog odbora za praćenje pregovora o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj Uniji i izaslanstva za odnose s Europskim parlamentom -Zajedničkog parlamentarnog odbora Republike Hrvatske i Europske Unije. Nakon pozitivnog odgovora Europske Unije Republici Hrvatskoj na zahtjev o punopravnom članstvu u Europskoj Uniji (travanj 2004.) te stjecanja statusa kandidata (lipanj 2004.) uslijedilo je otvaranje pregovora (listopad 2005.). Otvaranjem pregovora započela je ocjena usklađenosti zakonodavstva Republike Hrvatske s pravnom stečevinom EU-a, a zatim je uslijedilo otvaranje pregovora o poglavljima pravne stečevine EU-a. Potrebne pripreme koje će Hrvatskoj omogućiti ulazak u EU sadržane su u Nacionalnom programu za pridruživanje Republike Hrvatske Europskoj Unijii (NPPEU) koji se izrađuje jedanput godišnje. Budući da integracija Republike Hrvatske s Europskom Unijom ne bi bila moguća bez potpore njezinih građana, Vlada je odlučila dio NPPEU-a posvetiti Komunikacijskoj strategiji Vlade za informiranje hrvatske javnosti o integracijskom procesu. Prva Komunikacijska strategija za informiranje hrvatske javnosti o približavanju Republike Hrvatske europskim integracijama usvojena je dana 18. listopada 2001. godine.
Keywords
Komunikacijska strategija; integracijski procesi; hrvatska javnost; pregovaranje
Hrčak ID:
291616
URI
Publication date:
1.9.2011.
Visits: 664 *