Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v24i4.4343

Utjecaj profesionalne učinkovitosti na profesionalnu motivaciju i angažman učitelja

Sedat Alev ; Ministry of National Education, Nuray Tuncay Kara Science and Art Center


Full text: english pdf 279 Kb

page 1051-1081

downloads: 171

cite

Full text: croatian pdf 279 Kb

page 1051-1081

downloads: 143

cite


Abstract

Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati odnos između profesionalne učinkovitosti i profesionalnoga angažmana učitelja putem profesionalne motivacije kao faktora medijacije. Na osnovi podataka sakupljenih od 426 osnovnoškolskih učitelja u Turskoj, u ovom istraživanju korišten je pristup strukturiranoga modeliranja i bootstrap metoda za testiranje modela. Rezultati su pokazali da je profesionalna učinkovitost učitelja značajan pozitivan prediktor profesionalnoga angažmana i da profesionalna motivacija u potpunosti djeluje kao posrednik između profesionalne učinkovitosti i profesionalnoga angažmana. Profesionalna učinkovitost imala je indirektan učinak na profesionalni angažman putem profesionalne motivacije. Rezultati ovoga istraživanja također pokazuju da su i profesionalna učinkovitost i profesionalna motivacija nužni za poboljšanje načina rada učitelja kroz njihov profesionalni angažman. Čimbenici koji mogu pozitivno utjecati na profesionalni angažman učitelja obuhvaćaju promociju povećanja efikasnosti učitelja koju potiče školska uprava, njezino djelovanje na bazi jednakosti i poštenja s ciljem povećavanja profesionalne motivacije učitelja, usmjeravanje i podršku za učitelje u njihovim profesionalnim nastojanjima te razvijanje osjećaja pripadnosti školi kod učitelja.

Keywords

osnovna škola; Turska; učinkovitost; učitelj.

Hrčak ID:

295270

URI

https://hrcak.srce.hr/295270

Publication date:

21.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 889 *