Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32633/eb.9.2

Vršnjačko poučavanje kao podrška u uporabi konceptualne mape u online samostalnom učenju

Tea Gutić orcid id orcid.org/0009-0004-4329-2629 ; Department of Biology, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Filip Stević ; Department of Biology, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Irena Labak ; Department of Biology, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 975 Kb

page 8-17

downloads: 422

cite

Full text: english pdf 311 Kb

page 18-22

downloads: 114

cite


Abstract

S ciljem kognitivnoaktivnog uključivanja studenata, u proces poučavanja studentima koji su na početku visokoškolskog obrazovanja pružena je vršnjačka podrška u stjecanju predmetno specifičnog znanja konceptualnom mapom. Istraživanje se provelo akademske 2021./2022. i 2022./2023. godine s ukupno pedeset studenata prijediplomskog sveučilišnog studija Biologija Odjela za biologiju Sveučilišta u Osijeku. Studenti (budući učitelji/nastavnici Prirode, Biologije i Kemije), koji su bili u ulozi onih koji poučavaju, osmisli su i proveli u prvoj fazi istraživanja nastavu u kojoj su se izmjenjivale različite studentske aktivnosti, a koje ujedno podržavaju uočavanje i izdvajanje ključnih pojmova i veza među njima što je neophodno za dostizanje znanja na višim kognitivnim razinama. Istu nastavu su potom programirali te na taj način prilagodili online učenju. U drugoj fazi istraživanja sa studentima se provela inicijalna pisana provjera znanja te su potom upućeni na samostalno online učenje nakon kojeg je uslijedila završna pisana provjera. Usporedbom inicijalne i završne pisane provjere znanja utvrdila se učinkovitost vršnjačke podrške tijekom samostalnog online učenja. Rezultati ukazuju da su studenti postigli bolju riješenost u pitanjima svih testiranih kognitivnih razina u završnoj pisanoj provjeri znanja u odnosu na inicijalnu.

Keywords

nastavnici; programirana nastava; studenti; učinkovito učenje; učitelji

Hrčak ID:

296750

URI

https://hrcak.srce.hr/296750

Publication date:

28.2.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.233 *