Preliminary communication
https://doi.org/10.32728/mo.18.2.2023.05
MIŠLJENJA ODGAJATELJA O RADU U PARU
Lucija Jedrejčić
orcid.org/0009-0009-5866-6546
; Olga Ban kindergarten in Pazin
Danijela Blanuša Trošelj
orcid.org/0000-0002-1376-8110
; Faculty of Educational Sciences of the Juraj Dobrila University of Pula
Abstract
Raditi u paru svakodnevica je odgajateljskoga rada. Taj proces može biti vrlo
ugodan i imati pozitivne ishode na odgojno obrazovni rad, ali može biti i vrlo
iscrpljujuć, neproduktivan i neugodan. Ovaj je rad imao za cilj ispitati mišljenja
odgajatelja o radu u paru. Putem polustrukturiranoga intervjua među devet
odgajateljica različita radnoga staža i obrazovanja, nastojalo se dobiti odgovore na
istraživačka pitanja. Intervjui su transkribirani te obrađeni tematskom analizom.
Uočena su dva dominantna područja: prvo se odnosi na specifičnosti rada u paru
te drugo koje uključuje razlike odgajatelja u paru. Dobiveni podaci u suglasju su s
mnogim istraživanjima koji naglasak stavljaju na zajedničke ciljeve, podršku i
suradnju kao temelj timskoga rada, u ovom slučaju odgajateljskoga para kao tima.
Odgajateljice su naglašavale prijateljstvo kao jedan od ishoda rada, ali i nužnost
promišljanja o sastavljanju para, obzirom na sve razlike koje se među odgajateljima
pojavljuju. Posebno izdvajaju razlike u godinama, odnosno radnom stažu. Dobiveni
podaci mogu nam poslužiti u promišljanju o kriterijima kojima bi se trebali voditi
pri sastavljanju parova, ali i različitim metodama utjecaja na razvoj odgajateljskoga
para, individualno i timski.
Keywords
komunikacija; odgajateljski par; odnosi; podrška; timski rad
Hrčak ID:
318374
URI
Publication date:
26.6.2024.
Visits: 1.288 *