Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.47960/2303-7431.19.31.2024.7

INTENZITET NARATIVNOGA ISKUSTVA TIJEKOM BINGE-WATCHINGA

Vesna Karuza Podgorelec orcid id orcid.org/0000-0003-2881-4666 ; University of Dubrovnik *

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 185 Kb

page 7-39

downloads: 90

cite


Abstract

Tehnološki napredak koji televizijskoj seriji omogućuje emancipaciju od linearnoga rasporeda emitiranja donosi nov način gledanja serija nekoliko epizoda zaredom, kada i koliko gledatelj želi (binge-watching). Dosadašnja istraživanja sugeriraju da taj način gledanja serija odlikuje angažiran užitak u priči. Komunikološki koncept narativnoga angažmana pruža uvid u mehanizme angažmana pri susretu s narativnim tekstom, povezujući intenzitet narativnoga iskustva i užitak. Cilj nam je bio ana- lizirati intenzitet narativnoga iskustva tijekom binge-watchinga u smislu istaknutosti i povezanosti triju temeljnih procesa koji ukazuju na intenzitet narativnoga angažmana: teleprisutnosti (senzorne „prisutnosti“ u artificijelnome okružju), transportacije (uživljenosti u priču) i identifikacije (preuzimanja perspektive likova). Analizirali smo originalne ljestvice koje mjere intenzitet tih procesa. Proveli smo anketno digitalno istraživanje metodom grude snijega na 833 odrasla ispitanika koji upra- žnjavaju binge-watching. Naši nalazi ukazuju na istaknutost i statistički značajnu snažnu povezanost svih triju ispitivanih procesa, sugerirajući da je praksa binge-watchinga povezana s izraženim narativnim angažmanom gledatelja i potvrđujući tako rezultate dobivene drugim metodama, koji naglašavaju imerzivnost binge-watchinga i intenzivan užitak kao posljedicu takva načina gledanja serija. Predstavljeno istraživanje dio je opsežnijega istraživanja fenomena binge-watchinga.

Keywords

binge-watching; transportacija; identifikacija; teleprisutnost; narativni angažman

Hrčak ID:

319601

URI

https://hrcak.srce.hr/319601

Publication date:

10.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 319 *