Skip to the main content

Preliminary communication

Sprečavanje komunikacijskih smetnji u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti

Mirjana Benjak ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Pula
Vesna Požgaj-Hadži ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija


Full text: croatian pdf 152 Kb

page 53-65

downloads: 3.058

cite


Abstract

Cilj je svake komunikacije, pa tako i komunikacije u nastavi jezika i književnosti -- sporazumijevanje. U nastavnom procesu često dolazi do smetnji u sporazumijevanju zbog sljedećih uzroka: a) jezično-informacijska neusklađenost kodova sudionika komunikacije; b) distrakcija; c) nejasno i neprecizno izricanje poruka; d) inkompatibilnost shema sugovornika; e) utjecaj svjesnih i djelomično svjesnih mehanizama; f) zbrkano, nedovoljno argumentirano i pogrešno prenošenje informacija i g) dokidanje komunikacijskog kanala. Radi ublažavanja i uklanjanja djelovanja navedenih čimbenika u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti predlažu se načini i metode koji su na tragu ostvarenja nesmetane komunikacije, odnosno sporazumijevanja među sudionicima nastavnoga procesa.

Keywords

komunikacija; komunikacijski pristup u nastavi jezika i književnosti; udžbenik

Hrčak ID:

31988

URI

https://hrcak.srce.hr/31988

Publication date:

29.9.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 4.806 *