Skip to the main content

Original scientific paper

IDENTITETSKA MAPA I URBANA KOMUNIKACIJA - prilog teorijskom promišljanju zatečenog identiteta i metodologijskom temeljenju projektiranog identiteta

Feđa Vukić
Branimir Paškvan


Full text: croatian doc 351 Kb

page 47-71

downloads: 1.170

cite

Full text: english doc 121 Kb

page 47-71

downloads: 637

cite


Abstract

Članak ima cilj ukazati na komunikacijske aspekte pa time i identitetske potencijale zajednice, na primjeru grada, a upućivanjem na fenomen komunikacije u javnom prostoru i relaciju zatečenog i projektiranog identiteta. Predložena je metoda identitetske mape kao korisna jer „mapiranje“ komunikacije u javnom prostoru, kako pojedinaca i formalnih te neformalnih skupina, kao i „mapiranje“ komunikacije uprave grada u javnom prostoru, u usporedbi, daje dostatno elemenata za uočavanje kvantitete ali i bitnih kvaliteta simboličkih poruka koje bi, s jedne strane, trebale poslužiti homogenizaciji pojedinaca i skupina s idejom o zajednici, a s druge, posreduju stvarno stanje razine identifikacije sa zajednicom.
Identitetska mapa grada dala bi zornu sliku pismovne i slikovne komunikacije u javnom prostoru zajednice što je važno za usporedbu s komunikacijom u medijima, gdje se ideja identiteta također permanentno plasira.

Da bi se vrijednosti i potencijali komunikacije identiteta zajednice u medijima mogli mjeriti, odnosno kako bi se uspostavila neka vrsta dijaloga sa posredovanim sadržajem, nužno je uspostaviti relaciju prema istoj takvoj komunikaciji u javnom prostoru, jer tek tamo mogu se pratiti fenomeni neregulirane komunikacije, u neposrednom srazu s onom reguliranom. Kako bi se zatečeni identitet zajednice mogao izmjeriti u svojem potencijalu neće biti dostatno samo analizirati planirane poruke i medije koji se nerijetko mogu zasnivati i na vrlo partikularnoj ideji o zajednici. Stoga metoda identitetske mape može biti višestruko korisna za svaki pokušaj zasnivanja novog, projektiranog, identiteta zajednice, bez obzira je li riječ o sustavnom programu identitetskog sustava («branda») ili pak nekom partikularnom elementu identiteta zajednice, od turizma, preko gospodarstva do kulture.

Keywords

mapa; zatečeni identitet; projektirani identitet; komunikacija; grad

Hrčak ID:

43443

URI

https://hrcak.srce.hr/43443

Publication date:

18.5.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 3.392 *