Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Umjetnost spektakla kao druga realnost

Mileva Pavlović ; Fakultet za menadžment malih i srednjih preduzeća, Beograd
Ljiljana Manić orcid id orcid.org/0000-0001-7996-8791 ; Megatrend univerzitet, Fakultet za kulturu i medije, Beograd
Marija Aleksić ; Megatrend univerzitet, Fakultet za poslovne studije, Beograd


Puni tekst: hrvatski pdf 333 Kb

str. 180-190

preuzimanja: 727

citiraj


Sažetak

Geneza medija kao višesmislenog fenomena podrazumeva njegov preobražaj od prvobitne funkcije odašiljača poruke i informacija u aktivnog subjekta u procesu komunikacije i moćnog sredstva kritičkog mišljenja. Na tom putu, mediji su dostigli snagu vodoćeg faktora u oblikovanju kritičkog mišljenja recipijenta. U radu se analiziraju komunikacijski procesi u savremenom društvu otkrivajući dominantan osećaj pasivne zavisnosti o medijske sadržaje od strane recipijenta i aktivne uloge medija. Tokom tog procesa informacija postaje antipodni entitet koji ukikida smisao i primarno služi kao podsećanje na neprikosnoveni kredibilitet koji je prenesen na spektakl kao umetnički izraz. U tom procesu recipijenta koji treba kritički da promišlja umetničke sadržaje preobražava se u nemoćnog i anestiziranog konzumenta svega što mu se predočava u medijima. Umetnost spektakla postaje realnost.

Ključne riječi

obilje informacija; informacija-reklama; proces simulacije; spektakularizacija tragedije; ravnodušnost

Hrčak ID:

114454

URI

https://hrcak.srce.hr/114454

Datum izdavanja:

1.5.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.019 *