Prethodno priopćenje
ZANIMANJA BUDUĆNOSTI IZ PERSPEKTIVE DJETETA NIŽE OSNOVNOŠKOLSKE DOBI
Ksenija Romstein
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Mirta Šter
; OŠ "Mladost", Osijek, Hrvatska
Tijana Borovac
; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska
Sažetak
Aktualna je odgojnoobrazovna praksa na svim razinama temeljena na standardima i zakonskim odrednicama. Takvo reglementiranje učenikovih postignuća može imati suprotni učinak na njegove kompetencije. Uspješno funkcioniranje pojedinca i snalaženje u promjenjivim uvjetima, pretpostavka su njegove materijalne i personalne egzistencije. Prateći razvoj tehnologije, za očekivati je pojavu novih zanimanja.Koje su kompetencije budućnosti, možemo li sa sadašnjim spoznajama razvijati poglede u budućnost i adekvatno kompetencijski „opremiti“ učenike te omogućavaju li standardi i kompetencije sadržani u aktualnim pedagoškim dokumentima učeniku samostalnost i uspješnost u odrasloj dobi? U radu se podastiru rezultati rada s učenicima 1. razreda koji su kroz grupni rad i crteže izrazili svoju viziju budućnosti. Analizom crteža i učeničkih iskaza na temu „Budućnost“ uočen je fokus učenika na tehnička dostignuća, zaštitu prirode i raspodjelu resursa te socijalni poredak i ljudsku dobrobit.
Ključne riječi
kompetencije; učenici; odgoj i obrazovanje; budućnost; buduća zanimanja
Hrčak ID:
121338
URI
Datum izdavanja:
13.6.2013.
Posjeta: 2.265 *