Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

KAKO UČENICI DOŽIVLJAVAJU ŠKOLU I OCJENJIVANJE

Katarina Kavić ; Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 25.091 Kb

str. 87-95

preuzimanja: 945

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada bio je ispitati perspektivu učenika osmih razreda grada Zagreba o ocjenama i ocjenjivanju u svrhu boljeg razumijevanja njihovog ponašanja i motivacije za učenje. Kvalitativnim pristupom nastojalo se odgovoriti na sljedeća pitanja: kakva očekivanja učenici imaju od škole, kako doživljavaju nastavnike, što za učenike predstavljaju ocjene, o čemu ovisi koju će ocjenu učenik dobiti te što bi učenici voljeli promijeniti u sustavu obrazovanja. Podatci su prikupljeni metodom fokus-grupe te su održane sveukupno tri fokus-grupe s učenicima iz triju osnovih škola u Zagrebu.
Dobiveni podatci analizirali su se metodom tematske analize u okviru četiri teme: očekivanja od škole, doživljaj uloge nastavnika, doživljaj školskih ocjena i željene promjene u obrazovnom sustavu. Najvažniji rezultati proizlaze iz teme doživljaja ocjena. Učenici doživljavaju ocjene kao pretpostavku za buduće školovanje i izbor zanimanja te u ocjenama vide osnovnu prepreku upisu u željenu školu/fakultet. Međutim, ocjene prema iskazu sudionika nisu odraz znanja, nego odraz subjektivnosti svakog pojedinog nastavnika te ovise o mnoštvu drugih čimbenika, a najmanje o znanju. Time osnovna poruka ovog istraživanja glasi da ocjene nisu odraz znanja, a temelj su za budući život i školovanje.


Ključne riječi

fokus-grupa; ocjenjivanje; kvalitativna metodologija; perspektiva učenika; škola

Hrčak ID:

195178

URI

https://hrcak.srce.hr/195178

Datum izdavanja:

18.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.500 *