Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21464/mo.26.2.8
Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje
Marija Bartulović
orcid.org/0000-0001-5570-3406
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Barbara Kušević
orcid.org/0000-0001-8911-3295
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Ana Širanović
orcid.org/0000-0003-0193-0763
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Sažetak
Ovaj tekst, kao nastavak našega promišljanja o dispozicijama za pedagogično djelovanje, kritička je refleksija vlastite profesionalne svakodnevice u kojoj detektiramo brojne dileme vezane za svrhu pedagoške profesije. Točke prijepora, poput – biti neutralna ili angažirana, graditi distanciran ili prisan pedagoški odnos, prioritizirati vlastitu ili tuđu dobrobit, odbijati ili prihvaćati sukob kao potencijalni agens promjene – izmještamo iz hodnika, predavaonica i učionica u kojima bivamo te, izlazeći time iz komforne zone nepromišljanja o njima, apostrofiramo ambivalentnu pojavnost dihotomije javno–privatno u skrivenome kurikulumu tih prostora. Promatrajući dispozicije kao za autonomno pedagogično pedagoško djelovanje prediktivna uvjerenja i osobine razvijajućega karaktera, u radu zagovaramo napuštanje shvaćanja pedagoginja kao neutralnih profesionalki apstrahiranih od osobnih uvjerenja, kvaliteta i ograničenja te u fokus stavljamo etičnost, refleksivnost i autentičnost kao temeljne dispozicije za pedagogično djelovanje usmjereno k podupiranju mogućega i transformativnoga u pedagoškome odnosu. Rad zaključujemo promišljanjem odgovornosti studijā pedagogije i samih pedagoginja za kultiviranje opisanih dispozicija.
Ključne riječi
pedagoška profesija; dispozicije pedagoginje; etičnost; refleksivnost; autentičnost
Hrčak ID:
237834
URI
Datum izdavanja:
30.4.2020.
Posjeta: 2.647 *