Prethodno priopćenje
Sustav vrijednosti nastavnika Tjelesne i zdravstvene kulture srednjih škola Osječko-baranjske županije
Mirela Šunda
orcid.org/0000-0001-6922-1133
; Gimnazija A. G. Matoša Đakovo, Đakovo, Hrvatska
Renata Barić
orcid.org/0000-0003-2614-673X
; Kineziološki fakultet Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovoga istraživanja je utvrditi postoji li povezanost u terminalnim i instrumentalnim vrijednostima nastavnika tjelesne i zdravstvene kulture s obzirom na spol i godine radnog staža, utvrditi važnost koju pojedina vrijednost ima za nastavnike tjelesne i zdravstvene kulture srednjih škola u njihovom radu i životu općenito, te utvrditi je li radni staž utjecao na promjenu važnosti vrijednosti. Od ukupno 50 nastavnika TZK-a zaposlenih u srednjim školama Osječko-baranjske županije, u istraživanje se dobrovoljno uključilo njih 34. Inicijalno je izračunata deskriptivna statistika i to aritmetička sredina rangova vrijednosti za prikaz prosječnih rangova vrijednosti, Spearmanov koeficijent korelacije za procjenu povezanosti između varijabli te frekvencije za prikaz frekvencije odgovora. Kao terminalne vrijednosti koje zauzimaju visoko mjesto na ljestvici prioriteta i u životu i u radu nastavnici navode slobodu i pravdu. Kao najmanje važnu instrumentalnu vrijednost i u životu i u radu nastavnici navode opraštanje dok sposobnost navode kao važnu vrijednost i u životu i u radu. Dobiveni rezultati također govore da se terminalne i instrumentalne vrijednosti koje su nastavnici imali pri zapošljavanju nisu znatno promijenile tijekom radnog staža.
Ključne riječi
terminalne vrijednosti; instrumentalne vrijednosti; sekundarno obrazovanje
Hrčak ID:
259419
URI
Datum izdavanja:
15.6.2021.
Posjeta: 1.046 *