Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53577/oot.5.2.6

Analiza usklađenosti studijskih programa s odgovarajućom razinom kvalifikacija u Bosni i Hercegovini

Anita Lukenda orcid id orcid.org/0000-0002-7169-4199 ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, Matice Hrvatske b.b., Mostar, Bosna i Hercegovina
Marija Krešić orcid id orcid.org/0000-0001-7042-9070 ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, Matice Hrvatske b.b., Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 559 Kb

str. 131-157

preuzimanja: 198

citiraj


Sažetak

Važan element reforme visokoga obrazovanja u skladu s Bolonjskom deklaracijom
je izrada kvalifikacijskog okvira koji omogućuje prepoznatljivost i usporedivost kvalifikacija
stečenih završetkom svakog od triju ciklusa studiranja. S obzirom na to da je Bosna i Hercegovina
od 2003. godine potpisnica Bolonjske deklaracije, u ovom se radu nastojalo otkriti u kojoj mjeri
odabrani programi nastavničkih studija na Sveučilištu u Mostaru udovoljavaju implementaciji
bolonjskog procesa u Bosni i Hercegovini. Cilj rada bio je utvrditi jesu li kompetencije i ishodi
učenja koji se stječu završetkom drugog ciklusa određenih nastavničkih studija Sveučilišta
u Mostaru usklađeni s deskriptorima koji opisuju sedmu razinu kvalifikacija u Osnovama
kvalifikacijskog okvira u Bosni i Hercegovini, a samim time i s deskriptorima kvalifikacija drugog
ciklusa studiranja Kvalifikacijskog okvira europskog prostora visokog obrazovanja. Na temelju
provedene kvalitativne analize sadržaja odabranih programa nastavničkih studija Sveučilišta
u Mostaru ustvrđeno je da treba uložiti dodatne napore kako bi se postigla veća usklađenost
ishoda učenja i kompetencija tih studija s deskriptorima kvalifikacija navedenih u Osnovama
kvalifikacijskog okvira u Bosni i Hercegovini.

Ključne riječi

bolonjski proces, Bosna i Hercegovina, Kvalifikacijski okvir europskog prostora visokog obrazovanja, reforma visokoga obrazovanja, nastavnički studiji Sveučilišta u Mostaru

Hrčak ID:

288303

URI

https://hrcak.srce.hr/288303

Datum izdavanja:

4.12.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 830 *