Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Razvoj školstva u sjeverozapadnoj Hrvatskoj od 1874. do 1910.: kvantitativni pokazatelji

Filip Tomić ; Arhiv Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, Zagreb, Hrvatska *
Vlatka Tomić ; III. gimnazija, Zagreb, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 294 Kb

str. 74-93

preuzimanja: 360

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 294 Kb

str. 93-93

preuzimanja: 112

citiraj


Sažetak

U radu se raspravlja o ulozi vlasti Kraljevine Hrvatske i Slavonije, kao samoupravne jedinice u okviru Austro-Ugarske Monarhije, u stvaranju javnog, općeg i obveznog sustava pučkoga školstva. Na temelju analize različitih statističkih podataka, nastoji se preko odabranih pokazatelja postaviti osnovne teze o tome jesu li pokrenute obrazovne i školske reforme bile u praksi uspješne ili neuspješne. Dodatni zadatak rada jest iscrpnije, putem statističkih podataka, pružiti pokazatelje strukture obrazovanja i školstva na području sjeverozapadne Hrvatske. Iako je naglasak na pučkome školstvu, u radu se prikazuju osnovni podaci i za ostale školske i obrazovne razine srednjega obrazovanja, kako bismo mogli dobiti što potpuniju sliku obrazovanja kao jednoga od najvažnijih područja u oblikovanju moderne države.

Ključne riječi

Kraljevina Hrvatska i Slavonija; obrazovanje; sjeverozapadna Hrvatska; školstvo; zakoni

Hrčak ID:

308803

URI

https://hrcak.srce.hr/308803

Datum izdavanja:

28.1.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 933 *