Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17018/portal.2023.9

Restauratorska intervencija Ferda Goglie na slici Suzana i starci iz Strossmayerove galerije – postupak zaštite slike i očuvanja njezine provenijencije

Ivan Ferenčak orcid id orcid.org/0000-0001-9443-0420 ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Strossmayerova galerija starih majstora


Puni tekst: hrvatski pdf 2.146 Kb

str. 161-175

preuzimanja: 163

citiraj


Sažetak

U sklopu projekta Istraživanje provenijencije umjetnina u zagrebačkim zbirkama (ZagArtColl_ProResearch) provedena je digitalizacija dijela muzejske dokumentacije Strossmayerove galerije. Među dokumentacijom o slici Suzana i starci detektirane su oznake za koje je uočeno da potječu s poleđine slike. Analizom dokumentacije o slici autor potvrđuje da ih je s poleđine uklonio Ferdo Goglia prilikom restauracije 1930. godine i taj je postupak prepoznat kao rani primjer skrbi za oznake s poleđina slika. Temeljem tih oznaka, a u sprezi s pisanim izvorima, rekonstruira provenijenciju slike tijekom 18. i 19. stoljeća i uspostavlja vezu s njemačkom vladarskom kućom Wittelsbach. U članku se, naposljetku, razmatra ikonografija i atribucija, pri čemu se upozorava na obimnu produkciju inačica iste kompozicije u okruženju Majstora izgubljenoga sina te na suvremena promišljanja modela majstora i radionice.

Ključne riječi

Strossmayerova galerija starih majstora HAZU; Majstor izgubljenog sina; flamansko slikarstvo; povijest restauratorske prakse; Ferdo Goglia; analiza poleđine slike; obitelj Wittelsbach; Schleissheimer Versteigerung; provenijencija umjetnina

Hrčak ID:

312367

URI

https://hrcak.srce.hr/312367

Datum izdavanja:

29.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 648 *