Medijske studije, Vol. 3 No. 6, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Transpismenost kao novi istraživački vidik za medijsku i informacijsku pismenost
Divina Frau-Meigs
; Sveučilište Sorbonne Nouvelle, Francuska
Sažetak
Medijska i informacijska pismenost predstavljaju koncepte koji su valjani, ali koji su zastarjeli. Odnose se na modernističko doba s vrlo specifičnim linearnim pogledom na medije. U virtualno doba koje je karakteristično po davanju prvenstva online razmjeni sadržaja nad offline razmjenom dolazi do porasta sadržaja koji su prikupili korisnici te do novih strategija u tradicionalnim i novim medijima.
Aktivnosti opismenjavanja postaju sve složenije, kao i potrebne kompetencije polaznika te očekivanja od korisnika i učenika. Ovaj rad razmatra transpismenost (transliteracy) kao način za iskorištavanje potencijalnih prednosti i umanjivanje rizika ‘informacijskog društva’. Prije svega autorica je ispitala novi
kontekst medijske i informacijske pismenosti te je definirala transpismenost. Na kraju su pregledana istraživačka pitanja i područja te je dano nekoliko prijedloga.
Ključne riječi
informacijska pismenost; informacijsko društvo; medijska pismenost; transpismenost
Hrčak ID:
96345
URI
Datum izdavanja:
17.12.2012.
Posjeta: 4.211 *