Informatologia, Vol. 48 No. 1-2, 2015.
Izvorni znanstveni članak
INFOKRACIJA I POLITIČKA KOMUNIKACIJA
Zoran Jevtović
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Nišu, Srbija
Zoran Aracki
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Nišu, Srbija
Sažetak
Internet, društvene mreže i globalni mediji bitno mijenjaju socijalno-psihološki model demokratskog odlučivanja, jer građani sve češće vlastite stavove, uvjerenja i obrasce ponašanja zamjenjuju medijskim slikama. Volja pojedinaca se lomi i preoblikuje, postajući dio političkog preuređenja, pri čemu ih država nevidljivim bičem prisiljava da budu istinski svoji kada to ne mogu sami. Moć tematiziranja izbija u fokus interesa, proaktivne komunikacijske strategije usmjeravaju javni dijalog, a personalizacija zamagljuje ideološke interese. Umjesto kritičkog komuniciranja masama se nude obećavajući paketi filtriranih informacija, pažnja se usmjerava ka ciljevima bogatih i vladajućih, dok politička komunikacija više skriva nego što otkriva. Analizirajući sve uočljiviju ulogu medijskog menadžmenta, PR-a i oglašavanja u javnoj sferi, autori zaključuju kako se sa digitalizacijom povećava podvojenost između onih koji upravljaju i onih kojima se upravlja, ali i da se politička demokracija postepeno transformira u infokratiju koja suverenitet građanina delegira na komunikacijske centre.
Ključne riječi
ideologija; upravljanje političkim strankama; stranke; imidž; javno mnijenje
Hrčak ID:
137711
URI
Datum izdavanja:
31.3.2015.
Posjeta: 2.129 *