Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/fi36412

Modaliteti slikovnog pojavljivanja: temeljni pojmovi

Krešimir Purgar ; Sveučilište u Zagrebu, Tekstilno-tehnološki fakultet, Prilaz baruna Filipovića 28a, HR–10000 Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 461 Kb

str. 799-816

preuzimanja: 936

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 461 Kb

str. 799-816

preuzimanja: 465

citiraj


Sažetak

Širenje digitalne tehnologije zahtijeva novo promišljanje slika: više im ne bismo smjeli pristupati samo kao starogrčkom eikonu, tj. odsliku ili reprezentaciji, nego i kao iskustvima, događajima i posebnoj vrsti pojava. U suvremenoj digitalnoj kulturi slikovno pojavljivanje je simptom najnovijega slikovnog obrata, tj. onoga koji se događa nakon pictorial turna, a koji su W. J. T. Mitchell i Gottfried Boehm prije gotovo tri desetljeća opisali kao epohalno novu vrstu odnosa slike i jezika. Danas svjedočimo drugačijoj vrsti urgencije: onoj koja će opisati odnos analognih slika i digitalnih slika, reprezentacije i postreprezentacije, realiteta i virtualnosti, semiotike i fenomenologije. U ovome tekstu dat ću prijedlog jedne »tranzicijske« teorije slike koja uzima u obzir široki prostor između objekata i percepcije, tj. između eikona i čiste osjetilnosti. U tu svrhu opisat ću četiri temeljna modaliteta slikovnog pojavljivanja: temporalnost, transparentnost, medijalnost i referencijalnost.

Ključne riječi

ontologija slike; slikovno pojavljivanje; Martin Seel; Dieter Mersch; temporalnost; transparentnost; medijalnost; referencijalnost

Hrčak ID:

180141

URI

https://hrcak.srce.hr/180141

Datum izdavanja:

13.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.781 *