Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i2.1989

Domaće poticanje mladih učenika stranog jezika u Sloveniji

Mihaela Brumen ; Department of Elementary Education, Faculty of Education, University of Maribor
Sabina Lešnik ; Primary School Maribor
Milena Ivanuš Grmek ; Department of Basic Pedagogical Studies, Faculty of Education, University of Maribor


Puni tekst: engleski pdf 226 Kb

str. 337-362

preuzimanja: 439

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 226 Kb

str. 337-362

preuzimanja: 348

citiraj


Sažetak

Glavni je cilj ovog istraživanja bio utvrditi vrste poticaja koje mladi učenici koji uče strani jezik (SJ) primaju kod kuće, a koje im pružaju njihovi roditelji, te naglasiti razlike između domaćeg okruženja i učenja stranog jezika u smislu socijalno-ekonomskog statusa obitelji. Nadalje, istraživanje nudi neke opće preporuke roditeljima i autoritetima u osnovnoj školi da potaknu učenje stranog jezika u domaćem okruženju te izbjegnu socijalno-ekonomske razlike.
Istraživanje je provedeno na uzorku učenika devetih razreda (starost 14 godina) koji pohađaju slovenske osnovne škole (N=600). Upitnik s pitanjima zatvorenog tipa osmišljen je u skladu s mjernim karakteristikama (valjanost, pouzdanost, objektivnost). Podaci su analizirani upotrebom deskriptivne i inferencijalne statistike. Rezultati pokazuju kako roditelji gotovo nikad ne potiču ili vrlo rijetko potiču svoju djecu na učenje stranog jezika. Međutim, detaljna analiza rezultata pokazala je kako postoje statistički značajne razlike u potpori učenja stranog jezika povezane sa socijalno-ekonomskim statusom obitelji (npr. knjige, literatura, DVD, pjesme na stranim jezicima, domaća zadaća, tečajevi stranih jezika u inozemstvu, putovanje). Visokoobrazovni roditelji potiču svoju djecu na učenje stranih jezika više od roditelja nižeg stupnja obrazovanja.

Ključne riječi

socijalno-ekonomsko okruženje; učenje stranog jezika; uključenost roditelja; osnovna škola

Hrčak ID:

185480

URI

https://hrcak.srce.hr/185480

Datum izdavanja:

30.6.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.854 *