Stručni rad
ŠKOLA SUTRAŠNJICE
Slavoljub Hilčenko
Sažetak
Tradicionalnoj školi u Srbiji potrebni su radikalni, bolni i sistemski rezovi koji se odnose na njene obrazovne sadržaje (kurikulume), pristupe radu (obrazovnu tehnologiju-metodiku rada) pa i instuticionalno-formalno ustrojstvo (ali i neformalno obrazovanje). U posljednjih 10 godina, pogrešni potezi obrazovnih vlasti su od nastavnika napravili ''personom non grata'', dok su s druge strane, učenicima i roditeljima dana sva moguća prava. Uz to, IKT su u učionicu unijele takve promjene, kojima prosječan nastavnik nije dorastao, a još manje osposobljen, odgovoriti zahtjevima vremena i potrebama novih generacija. Ako i postoje takvi, oni nemaju na raspolaganju kvalitetno oblikovane e-sadržaje. Činjenica da se gotovo dva desetljeća odlagalo uvođenje predmeta Informatike i računala kao obveznog predmeta u osnovne škole u usporedbi sa zemljama čiji predškolci uče osnove programiranja je poražavajuća. Promjene koje se nameću školi sutrašnjice (globalno i lokalno) ići će u svim od navedenih pravaca. Cilj rada je predstavljanje mogućih rješenja za transformiranje današnje škole u školu sutrašnjice.
Ključne riječi
Tradicionalna škola; IKT; obrazovna tehnologija; formalno i neformalno obrazovanje; individualizirana škola sutrašnjice-nova globalno-lokalna paradigma
Hrčak ID:
187085
URI
Datum izdavanja:
30.4.2017.
Posjeta: 2.495 *