Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Osvrt na aktualne nastavne programe učenja biologije

Diana Garašić orcid id orcid.org/0000-0002-6489-2031
Ines Radanović orcid id orcid.org/0000-0003-3239-0536 ; PMF Sveučilišta u Zagrebu Biološki odsjek
Žaklin Lukša orcid id orcid.org/0000-0002-7464-9027 ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec


Puni tekst: hrvatski pdf 474 Kb

str. 159-178

preuzimanja: 1.315

citiraj


Sažetak

Cilj je rada ukazati na konkretne probleme aktualnih nastavnih programa biologije u RH u nastavnim predmetima Priroda i Biologija. Prikazan je pregled najvažnijih istraživanja uspješnosti učenja i poučavanja Prirode i Biologije provedenih u Hrvatskoj u posljednjih dvadesetak godina. Uz kratki osvrt na rezultate provedenih vanjskih vrednovanja na relevantnom uzorku učenika RH, istaknuti su nedostatci nastavnih programa i nastave koja se prema njima izvodi. Najveći se problemi prepoznaju u didaktički neopravdanom vertikalnom rasporedu nastavnoga gradiva te u izrazito sadržajnoj orijentaciji nastavnih programa. Na temelju uočenih problema iznesene su preporuke i
smjernice za razvoj i implementaciju kurikuluma predmeta Priroda i Biologija.

Ključne riječi

nastavni programi Prirode i Biologije; sadržajna usmjerenost učenja; vanjsko vrednovanje; biološki koncepti; novi kurikulum

Hrčak ID:

202780

URI

https://hrcak.srce.hr/202780

Datum izdavanja:

30.1.2018.

Posjeta: 2.225 *