Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Internalizirani problemi adolescenata u kontekstu školskog okruženja

Linda Rajhvajn Bulat orcid id orcid.org/0000-0002-4875-1327 ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Kristina Horvat ; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 253 Kb

str. 7-26

preuzimanja: 1.016

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja jest utvrditi povezanost između internaliziranih problema adolescenata i čimbenika školskog okruženja. U istraživanju je sudjelovalo 305 učenika iz srednjih škola Krapinsko–zagorske županije i Pule. Rezultati govore da mladići koji imaju više internaliziranih problema imaju i lošiju ocjenu iz matematike, manje povjerenje u prijatelje, lošiju komunikaciju s njima, otuđeniji su od njih te imaju manju privrženost školi. Kod djevojaka su internalizirani problemi pozitivno povezani s otuđenosti od prijatelja, a negativno s ocjenom iz matematike, ukupnim školskim uspjehom, povjerenjem u prijatelje te privrženosti školi. Ukupnom objašnjenju varijance pojedinih internaliziranih problema najviše doprinose dimenzije privrženosti prijateljima i privrženost školi. Rezultati istraživanja mogu služiti kao polazište za edukaciju stručnog osoblja škole te razvoj preventivnih programa usmjerenih promoviranju mentalnog zdravlja adolescenata.

Ključne riječi

akademsko postignuće; mentalno zdravlje; privrženost školi; privrženost vršnjacima

Hrčak ID:

239890

URI

https://hrcak.srce.hr/239890

Datum izdavanja:

15.6.2020.

Posjeta: 2.116 *