Izvorni znanstveni članak
Internalizirani problemi adolescenata u kontekstu školskog okruženja
Linda Rajhvajn Bulat
orcid.org/0000-0002-4875-1327
; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Kristina Horvat
; Studijski centar socijalnog rada, Pravni fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Cilj istraživanja jest utvrditi povezanost između internaliziranih problema adolescenata i čimbenika školskog okruženja. U istraživanju je sudjelovalo 305 učenika iz srednjih škola Krapinsko–zagorske županije i Pule. Rezultati govore da mladići koji imaju više internaliziranih problema imaju i lošiju ocjenu iz matematike, manje povjerenje u prijatelje, lošiju komunikaciju s njima, otuđeniji su od njih te imaju manju privrženost školi. Kod djevojaka su internalizirani problemi pozitivno povezani s otuđenosti od prijatelja, a negativno s ocjenom iz matematike, ukupnim školskim uspjehom, povjerenjem u prijatelje te privrženosti školi. Ukupnom objašnjenju varijance pojedinih internaliziranih problema najviše doprinose dimenzije privrženosti prijateljima i privrženost školi. Rezultati istraživanja mogu služiti kao polazište za edukaciju stručnog osoblja škole te razvoj preventivnih programa usmjerenih promoviranju mentalnog zdravlja adolescenata.
Ključne riječi
akademsko postignuće; mentalno zdravlje; privrženost školi; privrženost vršnjacima
Hrčak ID:
239890
URI
Datum izdavanja:
15.6.2020.
Posjeta: 2.116 *