Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32633/eb.6.8

Korištenje videolekcija u poučavanju i učenju biologije

Mihaela Štargl orcid id orcid.org/0000-0001-8849-2908 ; Osnovna škola Veliko Trojstvo
Valerija Begić orcid id orcid.org/0000-0002-6031-404X ; Osnovna škola Sesvetski Kraljevec
Ines Radanović orcid id orcid.org/0000-0003-3239-0536 ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Biološki odsjek


Puni tekst: hrvatski pdf 5.175 Kb

str. 98-116

preuzimanja: 1.256

citiraj


Sažetak

Epidemiološka situacija vezana uz pandemiju COVID-19, kako u cijelom svijetu, tako i u Hrvatskoj, uvjetovala je određene promjene u organizaciji i provedbi nastavnog procesa. Osim klasične nastave u školi, učenici odgojno-obrazovne ishode ostvaruju i kroz mješoviti oblik nastave koji osim nastave u školi uključuje i nastavu na daljinu ili modelom koji podrazumijeva isključivo rad na daljinu. Zbog promjena u provedbi nastavnog procesa se u organizaciji Ministarstva znanosti i obrazovanja i Agencije za odgoj i obrazovanje pristupilo izradi videolekcija, u sklopu podrške učiteljima i nastavnicima, ali i učenicima i njihovim roditeljima, pri izvođenju nastave na daljinu u školskoj godini 2020./2021. Kako su videolekcije na određeni način novitet i učiteljima i učenicima, cilj je bio analizirati uspješnost ostvarivanja odgojno-obrazovnih ishoda uz rad s učenicima putem videolekcija. Utvrđeno je da učenici uglavnom mogu uspješno ostvariti odgojno-obrazovne ishode propisane Okvirnim godišnjim izvedbenim kurikulumom, uz aktivno uključivanje u nastavni proces, ali i da imaju poteškoće u izdvajanju pojmova ključnih za izgradnju temeljnih koncepata i prikazivanju njihovih međuodnosa. S obzirom na reakcije učenika uz određene aktivnosti, zaključeno je kako bi uspješnijem ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda svakako doprinijela i provedba praktičnih radova ili priprema video materijala njihove provedbe, ako ih učenici ne mogu samostalno izvesti kod kuće.

Ključne riječi

nastava na daljinu; videolekcija; ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda; građa i uloga probavnog sustava

Hrčak ID:

254827

URI

https://hrcak.srce.hr/254827

Datum izdavanja:

27.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.492 *