Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v24i3.4317
Čimbenici koji utječu na akademsku uspješnost međunarodnih studenata u Kini: teorija pristupa razumnoga djelovanja
Waqas Khuram
orcid.org/0000-0002-8940-6802
; School of Management Harbin Institute of Technology 13 Fayuan Street, Nangang District Harbin, Heilongjiang 150001, China
Yanqing Wang
; School of Management Harbin Institute of Technology 13 Fayuan Street, Nangang District Harbin, Heilongjiang 150001, China
Muhammad Adeel Anjum
orcid.org/0000-0003-4668-5116
; School of Management Harbin Institute of Technology 13 Fayuan Street, Nangang District Harbin, Heilongjiang 150001, China
Aisha Khalid
orcid.org/0000-0002-8940-6802
; School of Management Harbin Normal University Shida Rd, Hulan District Harbin, Heilongjiang 150080, China
Sažetak
Ovo je istraživanje imalo za cilj istražiti čimbenike koji utječu na akademsku
izvedbu međunarodnih doktorskih studija u Kini. Konkretno, koristeći uvide iz teorije
razumnoga djelovanja, u ovoj se studiji analiziralo međudjelovanje akademskoga
stava, subjektivnih normi, namjere traženja znanja i akademskoga uspjeha. Podatci
su prikupljeni od 415 studenata međunarodnnih doktorskih studija sa šest sveučilišta
u Kini (muškarci = 61,4 %, žene = 38,6 %; Azijci = 45,5 %, Afrikanci = 40 %,
Europljani 9,4 % i Amerikanci 5,1 %). Za analizu podataka korišteni su SPSS (verzija
23) i AMOS (verzija 22). Utvrđeno je da su akademski stav, subjektivne norme i
namjere traženja znanja pozitivno povezani s akademskim uspjehom, a namjere
traženja znanja posreduju u pozitivnim odnosima akademskoga stava i subjektivnih
normi s akademskim uspjehom. Nalazi upućuju na to da su pozitivan stav studentata
prema studiju i subjektivne norme ključni za njihov akademski uspjeh. Raspravljaju
se implikacije za teoriju i praksu.
Ključne riječi
akademski stav; akademski uspjeh; namjera traženja znanja subjektivne norme; studenti; sveučilište
Hrčak ID:
285643
URI
Datum izdavanja:
16.11.2022.
Posjeta: 1.536 *