Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.51650/ezrvs.17.3-4.6

Primjena ChatGPT jezičnog modela umjetne inteligencije u visokom obrazovanju

Zvonimir Klarin orcid id orcid.org/0000-0003-4855-4128 ; Veleučilište u Šibeniku, Šibenik, Hrvatska *
Tea Livaić ; Veleučilište u Šibeniku, Šibenik, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 235 Kb

str. 99-112

preuzimanja: 1.226

citiraj


Sažetak

Rastući trend korištenja alata umjetne inteligencije u obrazovanju, poput jezičnih modela za generiranje prirodnog teksta, donosi brojne nove mogućnosti i izazove za obrazovne institucije. Uz potencijal za personalizirano učenje, poboljšanje administrativnih procesa i napredak u istraživanju, primjena umjetne inteligencije u obrazovanju otvara vrata inovativnim metodama poučavanja te pruža nove perspektive za razvoj obrazovnih sustava. U kontekstu brzog razvoja tehnologije i sve veće integracije umjetne inteligencije u svakodnevni život, važno je razumjeti kako se ove promjene odražavaju na obrazovnom sektoru. Posebno se to odnosi na korištenje ChatGPT alata umjetne inteligencije u procesu učenja i poučavanja. Cilj ovog rada je istražiti razinu korištenja ChatGPT alata umjetne inteligencije kod studenata i nastavnika na Veleučilištu u Šibeniku. Rad predstavlja rezultate dvaju anketnih upitnika. Prvi upitnik bio je namijenjen studentima, dok je drugi bio usmjeren prema nastavnicima. Rezultati su otkrili da većina studenata na Veleučilištu u Šibeniku poznaje i koristi ChatGPT alat te ocjenjuje dobivene odgovore kao vrlo korisne, ali postoje različiti stavovi o povjerenju u te odgovore. S druge strane, nastavnici su upoznati s ChatGPT alatom, koriste ga u različite svrhe, ali postoji raznolikost u njihovim stavovima o povjerenju u odgovore ovog alata. Važno je napomenuti da većina nastavnika ne potiče studente na korištenje ChatGPT alata i nije ih poučavala o njegovoj upotrebi.

Ključne riječi

ChatGPT; jezični model; umjetna inteligencija; visoko obrazovanje.

Hrčak ID:

312409

URI

https://hrcak.srce.hr/312409

Datum izdavanja:

27.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.314 *