Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v26i2.5118
Istraživanje smjerova politika visokoga obrazovanja: analiza sadržaja razvojno-strategijskih dokumenata
Ruzica Jurcevic
orcid.org/0000-0003-1708-6042
; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences
Zoran Horvat
orcid.org/0000-0001-5531-1541
; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences
Sažetak
U radu su predstavljeni rezultati istraživanja provedenoga 2022. godine s ciljem ispitivanja dominantnih paradigmatskih smjerova politika visokoga obrazovanja. U istraživanju je korištena kvalitativna metoda analize sadržaja, a analizom je obuhvaćeno 15 međunarodnih i europskih razvojno-strategijskih dokumenata o visokom obrazovanju i sveučilištu. Temeljna hipoteza istraživanja bila je da su u odabranim dokumentima zastupljeniji koncepti koji se mogu pripisati neoliberalnom paradigmatskom smjeru politika visokoga obrazovanja nego oni koji odgovaraju humanističkom, kao i da postoje razlike između međunarodnih i europskih dokumenata u usmjerenosti prema određenom smjeru politika. Rezultati istraživanja pokazali su da se u većini odabranih dokumenata više naglašava nužnost povezivanja visokoga obrazovanja s tržištem rada, komercijalizacija rezultata istraživanja i uloga sveučilišta u gospodarskom napretku, što odgovara neoliberalnom smjeru politika, a manje uloga visokoga obrazovanja u prosvjetljenju i emancipaciji pojedinca, što se veže uz humanistički smjer. Provedenim t-testom utvrđena je statistički značajna razlika u zastupljenosti neoliberalnih i humanističkih koncepata između dokumenata.
Ključne riječi
globalizacija; humanistička ideja; neoliberalizam; politike obrazovanja; sveučilište.
Hrčak ID:
319140
URI
Datum izdavanja:
26.6.2024.
Posjeta: 352 *