Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v26i3.5420
Stavovi odgojitelja o primjeni digitalnih tehnologija u radu s djecom predškolske dobi
Biljana Novković Cvetković
orcid.org/0000-0002-0583-7008
; University of Niš, Pedagogical Faculty in Vranje
Ana Spasić Stošić
orcid.org/0000-0003-4334-5642
; University of Niš, Pedagogical Faculty in Vranje
Ivana Tasić Mitić
orcid.org/0000-0001-9166-3157
; University of Niš, Pedagogical Faculty in Vranje
Aleksandar Stojadinović
orcid.org/0000-0002-8102-5423
; University of Niš, Pedagogical Faculty in Vranje
Sažetak
Digitalne tehnologije već se godinama koriste u nastavi na svim obrazovnim razinama. Njihova primjena posebno je došla do izražaja tijekom pandemije uzrokovane virusom COVID-19. Kao sastavni dio sustava institucionalnog odgoja i obrazovanja, predškolski odgoj i obrazovanje područje je u kojemu je također nužna njihova primjena kako bi se osigurao cjeloviti proces skrbi, odgoja, obrazovanja i cjelovitoga pristupa učenju. S tim u vezi, cilj je provedenoga istraživanja utvrditi stavove odgojitelja o primjeni digitalnih tehnologija u realizaciji odgojno-obrazovnoga rada, s posebnim osvrtom na sadržaje razvoja govora, upoznavanja okoline i glazbenoga odgoja. Unatoč nužnosti njihove uporabe, rezultati istraživanja pokazuju da odgojitelji u nedostatnoj mjeri primjenjuju digitalne tehnologije u radu s djecom predškolske dobi. Prema mišljenju ispitanika, u području razvoja govora prozni književni tekstovi i jezične igre najprikladnija su područja za korištenje ovih tehnologija. Kada je riječ o učenju o okolini, korištenje digitalnih tehnologija daje najbolje rezultate u realizaciji sadržaja o životinjama i biljkama. U realizaciji sadržaja glazbenoga obrazovanja za primjenu digitalnih tehnologija najpogodnija su područja slušanja glazbe i dječje glazbene igre. Viber aplikacija je digitalni alat koji ispitanici najčešće koriste u neposrednom radu s djecom. Dobiveni nalazi pokazuju da odgojitelji koji su prošli obuku za korištenje digitalnim tehnologijama smatraju da su djelomično osposobljeni za njihovo korištenje, kao i da je radni staž statistički značajan prediktor njihove uporabe. Provedeno istraživanje ukazuje na potrebu dodatnoga osposobljavanja odgojitelja za primjenu digitalnih tehnologija u odgojno-obrazovnom radu s djecom.
Ključne riječi
digitalna tehnologija, ekološki odgoj, glazbeni odgoj, predškolski odgoj,razvoj govora
Hrčak ID:
322418
URI
Datum izdavanja:
25.9.2024.
Posjeta: 106 *