Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v26i3.5436
Usporedna analiza stavova slovačkih i srpskih učitelja mentora o očekivanjima i problemima u radu s pripravnicima
Branka Radulović
; University of Novi Sad, Faculty of Sciences, Department of Physics
Alena Haškova
; Constantine the Philosopher University in Nitra, Faculty of Education, Departmentof Technology and Information Technologies
Danimir Mandić
orcid.org/0000-0002-3986-6077
; University of Belgrade, Faculty of Education
Igor Lomnicky
; Constantine the Philosopher University in Nitra, Faculty of Philosophy, Departmentof Ethics and Aesthetics
Sažetak
Jedan od najznačajnijih čimbenika koji utječe na učinkovitost obrazovnoga sustava jest priprema učitelja za učiteljsku profesiju. Tu pripremu provode iskusniji učitelji, odnosno mentori. Međutim, karakteristična je značajka europskih zemalja da obuka mentora uopće ne postoji ili je njezina prisutnost minimalna. Stoga obuka pripravnika ovisi o mentorskom razumijevanju ovoga procesa, njihovim očekivanjima od pripravnika te uočenim izazovima u radu s pripravnicima. Cilj istraživanja predstavljenoga u radu bio je istražiti potencijalne razlike u stavovima učitelja mentora o očekivanjima i izazovima u radu s učiteljima pripravnicima u Slovačkoj i Srbiji. Glavni rezultati pokazali su dosljednost i podudarnost problema u mentorstvu u obje ispitivane europske zemlje. Najčešći i najznačajniji problemi odnosili su se na didaktiku i metodiku rada, pripremu i dokumentiranje, kao i organizaciju nastave i vremena. Srpski mentori naglasili su osobnu predanost pripravnika kao najvažnije očekivanje. Stoga je potrebno uložiti značajne napore u pripremu mentora za učiteljsku profesiju i razviti nastavne programe ili tečajeve za mentore kako bi bili spremniji kompetentno mentorirati.
Ključne riječi
obrazovanje učitelja u Srbiji i Slovačkoj; odnos mentora prema radus pripravnicima; učitelji mentori
Hrčak ID:
322419
URI
Datum izdavanja:
25.9.2024.
Posjeta: 70 *