Stručni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v26i3.5488
Pozitivan i negativan utjecaj tehnologije na djecu mlađe dobi: roditelji moraju naučiti kako usmjeravati djecu prilikom korištenja tehnologije
Albana Sadiku
orcid.org/0000-0002-0405-8985
; University “Isa Boletini” in Mitrovica, Faculty of Education
Sažetak
U današnje vrijeme, kada broj tehnoloških inovacija svakim danom raste, roditeljima je najveći izazov pratiti koliko su im djeca izložena tehnologiji i koliko vremena provode ispred ekrana. Od roditelja se očekuje da budu dovoljno informirani kako bi spriječili prekomjernu izloženost djece tehnologiji, a takav pristup uglavnom odgovara iskustvima roditelja koji su odrastali u doba kada ovakva tehnologija nije postojala. Roditelji još uvijek zamišljaju da će njihova djeca provesti djetinjstvo bez tehnologije i ekrana. Međutim, pri tome često ne uzimaju u obzir činjenicu da djeca mogu puno naučiti kada koriste aplikacije i tehnološke inovacije. Osim toga, djeca također uče vještine koje su ključne za uspjeh u modernom svijetu u kojemu je tehnologija kamen temeljac. Stoga bi se rasprava trebala fokusirati na izgradnju pozitivnih stavova o korištenju tehnologije. Djecu treba usmjeravati na korištenje tehnologije za osobnu dobrobit, odnosno razvoj kognitivnih, emocionalnih i fizičkih sposobnosti te ih usmjeriti na samoorijentaciju, samoistraživanje i ispunjavanje vlastitih potreba i interesa. Ako se tehnologija koristi bez roditeljskoga nadzora, dugotrajna izloženost može imati kognitivne i emocionalne posljedice. Na primjer, dijete može pasti u depresiju, biti anksiozno, teško se koncentrirati, biti pretilo te imati slab uspjeh u školi. Ovaj pregledni rad ima za cilj predstaviti učinkovitije pristupe koje roditelji mogu primijeniti u odgoju svoje djece.
Ključne riječi
djetetov razvoj, tehnologija; uključenost roditelja, vrijeme provedeno ispred ekrana
Hrčak ID:
322422
URI
Datum izdavanja:
25.9.2024.
Posjeta: 102 *