Educatio biologiae, No. 10, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32633/eb.10.4
Stavovi roditelja i odgojitelja o slikovnicama s ekološkim sadržajima i odgoju djece predškolske dobi
Antonija Huljev
orcid.org/0000-0002-1456-7206
; 1Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Irella Bogut
orcid.org/0000-0001-8270-9918
; 1Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
*
Kristina Krpan
orcid.org/0009-0004-3783-4284
; Dječji vrtić Osijek
* Dopisni autor.
Sažetak
Slikovnica, kao prva knjiga u djetetovu životu, u mnogobrojnim aspektima doprinosi njegovu razvoju i usvajanju odgojnih vrijednosti. Slikovnica s ekološkim sadržajima najbogatiji je izvor pisane riječi s kojim se dijete može sresti u ranom djetinjstvu, a posredstvom koje na zabavan i edukativan način uči o ekološkim odgojnim vrijednostima i važnosti očuvanja okoliša. Cilj je ovoga rada bio prikazati rezultate istraživanja provedenoga na uzorku od 141 odgojitelja te 120 roditelja u Hrvatskoj čija djeca pohađaju dječji vrtić kako bi se stekao uvid u stavove po pitanju učestalosti i ulozi čitanja slikovnica s ekološkim sadržajima djeci predškolskoga uzrasta. Također, u širem smislu, cilj je rada bio prikazati ulogu slikovnice s ekološkim sadržajima u promicanju ekološkoga odgoja i vrijednosti te njezin utjecaj na razvoj ekološke svijesti u djece predškolske dobi. Rezultati istraživanja pokazali su da odgojitelji smatraju da dovoljno poznaju globalne i ekološke probleme koji se događaju te da je većina roditelja stavova da odgojitelji u dječjim vrtićima potiču stvaranje ekološke svijesti kod djece. Ovim je radom ukazano na važnosti slikovnica s ekološkim sadržajima i čitanja istih djeci predškolske dobi u dječjim vrtićima te obiteljskom okruženju.
Ključne riječi
čitanje; dječji vrtić; ekološke odgojne vrijednosti; okoliš; slikovnica
Hrčak ID:
322908
URI
Datum izdavanja:
28.11.2024.
Posjeta: 0 *