hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja

Draženka Blaži ; Odsjek za logopediju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Iva Buzdum
Marijana Kozarić-Ciković ; Osnovna škola Josipa Zorića, Dugo Selo

Puni tekst: hrvatski, pdf (166 KB) str. 14-25 preuzimanja: 2.376* citiraj
APA 6th Edition
Blaži, D., Buzdum, I. i Kozarić-Ciković, M. (2011). Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2), 14-25. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/70277
MLA 8th Edition
Blaži, Draženka, et al. "Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 47, br. 2, 2011, str. 14-25. https://hrcak.srce.hr/70277. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Blaži, Draženka, Iva Buzdum i Marijana Kozarić-Ciković. "Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 47, br. 2 (2011): 14-25. https://hrcak.srce.hr/70277
Harvard
Blaži, D., Buzdum, I., i Kozarić-Ciković, M. (2011). 'Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47(2), str. 14-25. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/70277 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Blaži D, Buzdum I, Kozarić-Ciković M. Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 09.12.2019.];47(2):14-25. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70277
IEEE
D. Blaži, I. Buzdum i M. Kozarić-Ciković, "Povezanost uspješnosti vještine čitanja s nekim aspektima fonološkog razvoja", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.47, br. 2, str. 14-25, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70277. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Na uzorku od 36 ispitanika učenika 2. razreda redovne osnovne škole ispitivana je povezanost fonoloških varijabli i vještine čitanja. Fonološke varijable obuhvatile su zadatke: artikulacije glasova, ponavljanja riječi i logatoma, brisanja suglasnika te glasovnu rašlčambu i glasovno stapanje. Vještina čitanja ispitana je tekstom za 2. razred redovne osnovne škole. Očekivalo se pronalaženje povezanosti između fonoloških varijabli i vještine čitanja. Statističkom obradom rezultata dobiveni su podaci prema kojima vještina čitanja nije statistički značajno povezana s artikulacijom glasova i glasovnom raščlambom, ali postoji statistički značajna povezanost vještine čitanja i ponavljanja riječi i logatoma, brisanja fonema te glasovnog stapanja.

Ključne riječi
fonološki razvoj; vještina čitanja; učenici 2. razreda redovne osnovne škole

Hrčak ID: 70277

URI
https://hrcak.srce.hr/70277

[engleski]

Posjeta: 3.139 *