hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?

Vesna Buljubašić-Kuzmanović ; Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska
Maja Kelić ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (282 KB) str. 45-60 preuzimanja: 6.293* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. i Kelić, M. (2012). OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?. Život i škola, LVIII (28), 45-60. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/95242
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna i Maja Kelić. "OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?." Život i škola, vol. LVIII, br. 28, 2012, str. 45-60. https://hrcak.srce.hr/95242. Citirano 23.04.2021.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna i Maja Kelić. "OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?." Život i škola LVIII, br. 28 (2012): 45-60. https://hrcak.srce.hr/95242
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V., i Kelić, M. (2012). 'OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?', Život i škola, LVIII(28), str. 45-60. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/95242 (Datum pristupa: 23.04.2021.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V, Kelić M. OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?. Život i škola [Internet]. 2012 [pristupljeno 23.04.2021.];LVIII(28):45-60. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/95242
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović i M. Kelić, "OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?", Život i škola, vol.LVIII, br. 28, str. 45-60, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/95242. [Citirano: 23.04.2021.]

Sažetak
Cilj je istraživanja bio dobiti procjenu stručnog suradnika logopeda o najučestalijim
teškoćama u čitanju i pisanju kod učenika s disleksijom i disgrafijom (N=7) jedne osnovne
škole te ispitati koliko se njihovi učitelji i nastavnici (N=9) pridržavaju općih pedagoških
načela i kriterija ocjenjivanja.
Rezultati istraživanja na individualnoj i skupnoj razini pokazali su da se najučestalije teškoće
u čitanju i pisanju odnose na zamjene grafički sličnih slova (b-d, b-p, m-n, n-u. a-e, s-z. š-ž) i
zamjene slogova (on-no, ej-je, mi-im) te teškoće u povezivanju glasova i slogova u riječi.
Ispitani se učitelji i nastavnici najčešće pridržavaju pedagoških načela, odrednica i kriterija
ocjenjivanja. Naglasak stavljaju na ishode i proces učenja, a ne na sposobnosti odnosno teškoće
uzrokovane poremećajem. Učitelji najveću pozornost pridaju školskom ozračju (AS=4),
a nastavnici postavljanju jasnih ciljeva i očekivanja (AS=3,75).
Analiza rezultata pokazala je da osobni i socijalni razvoj ispitanih učenika treba više poticati,
omogućiti im kontinuirano učenje socijalnih vještina te primjenjivati različite vrste praćenja,
vrednovanja i ocjenjivanja jer te su kategorije najslabije procijenjene od ispitanih.

Ključne riječi
vrednovanje; teškoće u čitanju i pisanju; disleksija i disgrafija; učitelji i nastavnici

Hrčak ID: 95242

URI
https://hrcak.srce.hr/95242

[engleski] [njemački]

Posjeta: 8.476 *