hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?

Vesna Buljubašić-Kuzmanović ; Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska
Maja Kelić ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (282 KB) pages 45-60 downloads: 6.370* cite
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. & Kelić, M. (2012). OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?. Život i škola, LVIII (28), 45-60. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/95242
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna and Maja Kelić. "OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?." Život i škola, vol. LVIII, no. 28, 2012, pp. 45-60. https://hrcak.srce.hr/95242. Accessed 14 May 2021.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna and Maja Kelić. "OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?." Život i škola LVIII, no. 28 (2012): 45-60. https://hrcak.srce.hr/95242
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V., and Kelić, M. (2012). 'OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?', Život i škola, LVIII(28), pp. 45-60. Available at: https://hrcak.srce.hr/95242 (Accessed 14 May 2021)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V, Kelić M. OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?. Život i škola [Internet]. 2012 [cited 2021 May 14];LVIII(28):45-60. Available from: https://hrcak.srce.hr/95242
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović and M. Kelić, "OCJENJIVANJE DJECE S TEŠKOĆAMA U ČITANJU I PISANJU: VREDNUJEMO LI ZNANJA ILI SPOSOBNOSTI?", Život i škola, vol.LVIII, no. 28, pp. 45-60, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/95242. [Accessed: 14 May 2021]

Abstracts
Cilj je istraživanja bio dobiti procjenu stručnog suradnika logopeda o najučestalijim
teškoćama u čitanju i pisanju kod učenika s disleksijom i disgrafijom (N=7) jedne osnovne
škole te ispitati koliko se njihovi učitelji i nastavnici (N=9) pridržavaju općih pedagoških
načela i kriterija ocjenjivanja.
Rezultati istraživanja na individualnoj i skupnoj razini pokazali su da se najučestalije teškoće
u čitanju i pisanju odnose na zamjene grafički sličnih slova (b-d, b-p, m-n, n-u. a-e, s-z. š-ž) i
zamjene slogova (on-no, ej-je, mi-im) te teškoće u povezivanju glasova i slogova u riječi.
Ispitani se učitelji i nastavnici najčešće pridržavaju pedagoških načela, odrednica i kriterija
ocjenjivanja. Naglasak stavljaju na ishode i proces učenja, a ne na sposobnosti odnosno teškoće
uzrokovane poremećajem. Učitelji najveću pozornost pridaju školskom ozračju (AS=4),
a nastavnici postavljanju jasnih ciljeva i očekivanja (AS=3,75).
Analiza rezultata pokazala je da osobni i socijalni razvoj ispitanih učenika treba više poticati,
omogućiti im kontinuirano učenje socijalnih vještina te primjenjivati različite vrste praćenja,
vrednovanja i ocjenjivanja jer te su kategorije najslabije procijenjene od ispitanih.

Keywords
vrednovanje; teškoće u čitanju i pisanju; disleksija i disgrafija; učitelji i nastavnici

Hrčak ID: 95242

URI
https://hrcak.srce.hr/95242

[english] [german]

Visits: 8.595 *