hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Analiza povezanosti glazbenih improvizacija i likovnog izražavanja u djeteta

Ksenija Burić ; Schola Musica, Zagreb, Hrvatska
Branko Nikolić ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet, Katedra za rehabilitaciju, informatiku, statistiku i tehnologiju, Zagreb, Hrvatska
Miroslav Prstačić ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet, Odsjek za studij motoričkih poremećaja, kroničnih bolesti i Art terapija, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (158 KB) str. 1-11 preuzimanja: 684* citiraj
APA 6th Edition
Burić, K., Nikolić, B. i Prstačić, M. (2013). Analiza povezanosti glazbenih improvizacija i likovnog izražavanja u djeteta. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (1), 1-11. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/104206
MLA 8th Edition
Burić, Ksenija, et al. "Analiza povezanosti glazbenih improvizacija i likovnog izražavanja u djeteta." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 49, br. 1, 2013, str. 1-11. https://hrcak.srce.hr/104206. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Burić, Ksenija, Branko Nikolić i Miroslav Prstačić. "Analiza povezanosti glazbenih improvizacija i likovnog izražavanja u djeteta." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 49, br. 1 (2013): 1-11. https://hrcak.srce.hr/104206
Harvard
Burić, K., Nikolić, B., i Prstačić, M. (2013). 'Analiza povezanosti glazbenih improvizacija i likovnog izražavanja u djeteta', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49(1), str. 1-11. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/104206 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Burić K, Nikolić B, Prstačić M. Analiza povezanosti glazbenih improvizacija i likovnog izražavanja u djeteta. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 07.12.2019.];49(1):1-11. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/104206
IEEE
K. Burić, B. Nikolić i M. Prstačić, "Analiza povezanosti glazbenih improvizacija i likovnog izražavanja u djeteta", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.49, br. 1, str. 1-11, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/104206. [Citirano: 07.12.2019.]

Sažetak
Doživljaj glazbe i glazbene improvizacije mogu biti korišteni u edukaciji, dijagnostici i terapiji. Cilj istraživanja bio je proučavanje utjecaja selektivnih glazbenih stimulacija na psihomotorno, psihoemocionalno, simboličko izražavanje i samoostvarenje u djeteta. Istraživanje je bilo provedeno za pet ispitanika koji su bili uključeni u tretman Orff muzikoterapije, individualno, u 6 točaka procjene. Glazbeni predlošci bili su I. i IV. stavak Pastoralne simfonije L. van Beethovena. Pratilo se 28 varijabli. Prema dobivenim rezultatima statistički značajna razlika između glazbenog predloška A i glazbenog predloška B pokazala se za odabir boja. Statistički značajni rezultati dobiveni su za žutu (p=0,012), svjetlo zelenu (p=0,024), kobalt plavu (p=0,027) te smeđu (p=0,049) i sivu (p=0,044). Iako ne postoji statistički značajna razlika rezultati istraživanja pokazuju da su djeca odabirom instrumenata, tempom, dinamikom i agogikom pokazala da u velikoj mjeri razlikuju dva glazbena predloška. Provedeno ispitivanje ukazuje na potrebu daljnjeg razvijanja i ispitivanja primjene metoda kreativne terapije u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji djece.

Ključne riječi
Orff muzikoterapija; improvizacija; boja; I. i IV. stavka Pastoralne simfonije L.van Beethoven

Hrčak ID: 104206

URI
https://hrcak.srce.hr/104206

[engleski]

Posjeta: 1.264 *