hrcak mascot   Srce   HID

Pedagogijska istraživanja, Vol.9 No.1/2 Studeni 2012.

Pregledni rad

Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja

Marko Pranjić ; Hrvatski Studiji Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (228 KB) str. 9-22 preuzimanja: 1.006* citiraj
APA 6th Edition
Pranjić, M. (2012). Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 9-22. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/111335
MLA 8th Edition
Pranjić, Marko. "Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 9-22. https://hrcak.srce.hr/111335. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Pranjić, Marko. "Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 9-22. https://hrcak.srce.hr/111335
Harvard
Pranjić, M. (2012). 'Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 9-22. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/111335 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Pranjić M. Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 20.11.2012. [pristupljeno 25.09.2018.];9(1/2):9-22. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111335
IEEE
M. Pranjić, "Antipedagogija i suvremeni koncepti odgoja", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 9-22, studeni 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111335. [Citirano: 25.09.2018.]
Puni tekst: engleski, pdf (113 KB) str. 23-23 preuzimanja: 208* citiraj
APA 6th Edition
Pranjić, M. (2012). Antipedagogy and contemporary concepts of education. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 23-23. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/111335
MLA 8th Edition
Pranjić, Marko. "Antipedagogy and contemporary concepts of education." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 23-23. https://hrcak.srce.hr/111335. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Pranjić, Marko. "Antipedagogy and contemporary concepts of education." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 23-23. https://hrcak.srce.hr/111335
Harvard
Pranjić, M. (2012). 'Antipedagogy and contemporary concepts of education', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 23-23. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/111335 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Pranjić M. Antipedagogy and contemporary concepts of education. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 20.11.2012. [pristupljeno 25.09.2018.];9(1/2):23-23. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111335
IEEE
M. Pranjić, "Antipedagogy and contemporary concepts of education", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 23-23, studeni 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111335. [Citirano: 25.09.2018.]
Puni tekst: njemački, pdf (121 KB) str. 24-24 preuzimanja: 105* citiraj
APA 6th Edition
Pranjić, M. (2012). Antipädagogik und zeitgenössische Konzepte der Erziehung. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 24-24. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/111335
MLA 8th Edition
Pranjić, Marko. "Antipädagogik und zeitgenössische Konzepte der Erziehung." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, br. 1/2, 2012, str. 24-24. https://hrcak.srce.hr/111335. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
Pranjić, Marko. "Antipädagogik und zeitgenössische Konzepte der Erziehung." Pedagogijska istraživanja 9, br. 1/2 (2012): 24-24. https://hrcak.srce.hr/111335
Harvard
Pranjić, M. (2012). 'Antipädagogik und zeitgenössische Konzepte der Erziehung', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), str. 24-24. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/111335 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
Pranjić M. Antipädagogik und zeitgenössische Konzepte der Erziehung. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 20.11.2012. [pristupljeno 25.09.2018.];9(1/2):24-24. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111335
IEEE
M. Pranjić, "Antipädagogik und zeitgenössische Konzepte der Erziehung", Pedagogijska istraživanja, vol.9, br. 1/2, str. 24-24, studeni 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/111335. [Citirano: 25.09.2018.]

Sažetak
Odgoj kao središnja tema odgojnih znanosti ne prestaje zaokupljati mnoge pedagoge iz različitih kulturnih okruženja. Pokušava ga se sagledavati s mnogo strana kako bi se doprlo do njegove biti, maksimalno ga istražilo i unaprijedilo. Tomu želi pridonijeti i ovaj prilog u kojem se najprije razmatra antipedagogija kroz njezina bitna određenja, a zatim predstavljaju i kritički analiziraju tri suvremena pristupa odgoju: pedagoški optimizam, pedagoški pesimizam, pedagoški interakcionizam/realizam, ali se govori i o individualnoj odgovornosti odgajanika te o nekim važnim odgojnim agensima. Na pedagoški optimizam i pedagoški pesimizam gleda se kao na dvije ekstremne pozicije koje je teško znanstveno braniti pa stoga vjerojatno imaju manje svijetlu budućnost, dok se pedagoški interakcionizam/realizam vidi kao realnije shvaćanje odgoja koje sadržava elemente realnoga pedagoškog optimizma i kritičkoga pedagoškog pesimizma sa znatno većim brojem pristaša istraživanja odgojne djelatnosti, pa stoga i sa sigurnijom budućnošću. Pritom se ni u kojem slučaju ne želi ispustiti iz vida središnje obilježje odgajanika kao subjekta odgoja, naime, njegovu slobodu, koja bez obzira na kvalitetu odgojne ponude može dovesti u pitanje odgojni proces pa samim tim i učinak odgojnoga nastojanja. U svemu tome nije se željelo zaobići odgojne agense, njihovu međusobnu interakciju i komunikaciju te neke druge važne odgojne teme koje zaokupljaju istraživačku kreativnost suvremenih promicatelja odgojnih znanosti.

Ključne riječi
antipedagogija; pedagoški optimizam; pedagoški pesimizam; pedagoški interakcionizam/realizam; pedagoški agensi

Hrčak ID: 111335

URI
https://hrcak.srce.hr/111335

[engleski] [njemački]

Posjeta: 2.106 *