hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu

Smiljana Zrilić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja

Puni tekst: hrvatski, pdf (195 KB) str. 231-240 preuzimanja: 8.186* citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2010). Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 231-240. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118096
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 231-240. https://hrcak.srce.hr/118096. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 231-240. https://hrcak.srce.hr/118096
Harvard
Zrilić, S. (2010). 'Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 231-240. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118096 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Zrilić S. Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 28.11.2021.];7(2):231-240. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118096
IEEE
S. Zrilić, "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 231-240, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118096. [Citirano: 28.11.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (98 KB) str. 241-241 preuzimanja: 267* citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2010). Communication quality and social relationships in the classroom. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 241-241. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118096
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Communication quality and social relationships in the classroom." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 241-241. https://hrcak.srce.hr/118096. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Communication quality and social relationships in the classroom." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 241-241. https://hrcak.srce.hr/118096
Harvard
Zrilić, S. (2010). 'Communication quality and social relationships in the classroom', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 241-241. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118096 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Zrilić S. Communication quality and social relationships in the classroom. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 28.11.2021.];7(2):241-241. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118096
IEEE
S. Zrilić, "Communication quality and social relationships in the classroom", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 241-241, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118096. [Citirano: 28.11.2021.]
Puni tekst: njemački, pdf (98 KB) str. 242-242 preuzimanja: 304* citiraj
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2010). Kommunikationsqualität und soziale Beziehungen in der Klasse. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 242-242. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118096
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kommunikationsqualität und soziale Beziehungen in der Klasse." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 242-242. https://hrcak.srce.hr/118096. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kommunikationsqualität und soziale Beziehungen in der Klasse." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 242-242. https://hrcak.srce.hr/118096
Harvard
Zrilić, S. (2010). 'Kommunikationsqualität und soziale Beziehungen in der Klasse', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 242-242. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118096 (Datum pristupa: 28.11.2021.)
Vancouver
Zrilić S. Kommunikationsqualität und soziale Beziehungen in der Klasse. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 28.11.2021.];7(2):242-242. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118096
IEEE
S. Zrilić, "Kommunikationsqualität und soziale Beziehungen in der Klasse", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 242-242, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118096. [Citirano: 28.11.2021.]

Sažetak
Osnovni motiv za istraživanje kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu proizlazi iz činjenice da učenici, ali i učitelji, nerijetko neuspješno iniciraju i održavaju zadovoljavajuće recipročne odnose i teško uspostavljaju uspješnu komunikaciju u razredu. Suvremene teorije komunikaciju navode kao ključ uspješnih socijalnih odnosa i poželjnog ponašanja. Tako, komunikacijske sposobnosti ne obuhvaćaju više samosposobnost uporabe (situaciji primjerenih formi) govora, nego mnogo više: sposobnost izlaganja i argumentiranja vlastitog mišljenja, sposobnost dijalogiziranja i spremnost za komunikaciju. Kako je komunikacija prije svega razvojna, a ne statična, prilagođava se kontekstu i podvrgnuta je stalnim promjenama, verbalna je i neverbalna, sadržajno ju je teško definirati i staviti u neke jasno postavljene granice. Značajno je stoga istaknuti elementarne sastavnice koje čine kvalitetu komunikacije i utječu na razvoj socijalnih odnosa, a to su komunikacijska sloboda i neugroženost. Učitelj, kao voditelj odgojno-obrazovnog procesa, mora poticati među učenicima međusobno razumijevanje, poštovanje, sporazumijevanje i ravnopravno surađivanje. Komunikacijske kompetencije učitelja preduvjet su razvoju kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu, pa ćemo ih u tom kontekstu i razmotriti.

Ključne riječi
kvaliteta komunikacije; verbalna i neverbalna komunikacija; socijalni odnosi; socijalne kompetencije; učenik; učitelj

Hrčak ID: 118096

URI
https://hrcak.srce.hr/118096

[engleski] [njemački]

Posjeta: 12.797 *