hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Povjerenje, odgovornost i visoko obrazovanje

Bojan Žalec   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8096-6937 ; University of Ljubljana, Faculty of Theology, Ljubljana, Slovenia

Puni tekst: engleski, pdf (442 KB) str. 65-81 preuzimanja: 609* citiraj
APA 6th Edition
Žalec, B. (2013). Trust, Accountability, and Higher Education. Synthesis philosophica, 28 (1-2), 65-81. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/119712
MLA 8th Edition
Žalec, Bojan. "Trust, Accountability, and Higher Education." Synthesis philosophica, vol. 28, br. 1-2, 2013, str. 65-81. https://hrcak.srce.hr/119712. Citirano 19.06.2019.
Chicago 17th Edition
Žalec, Bojan. "Trust, Accountability, and Higher Education." Synthesis philosophica 28, br. 1-2 (2013): 65-81. https://hrcak.srce.hr/119712
Harvard
Žalec, B. (2013). 'Trust, Accountability, and Higher Education', Synthesis philosophica, 28(1-2), str. 65-81. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/119712 (Datum pristupa: 19.06.2019.)
Vancouver
Žalec B. Trust, Accountability, and Higher Education. Synthesis philosophica [Internet]. 2013 [pristupljeno 19.06.2019.];28(1-2):65-81. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/119712
IEEE
B. Žalec, "Trust, Accountability, and Higher Education", Synthesis philosophica, vol.28, br. 1-2, str. 65-81, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/119712. [Citirano: 19.06.2019.]

Sažetak
Glavne teme ovog članka su dva fenomena koja igraju važnu ulogu u (modernom) visokom obrazovanju: odgovornost i povjerenje. Autor tvrdi da ne bismo smjeli provoditi bilo koji oblik odgovornosti nego samo inteligentnu odgovornost. Cilj je rada doprinijeti znanju o inteligentnoj odgovornosti. U tom okviru autor nastoji rasvijetliti ključnu važnost povjerenja za kultiviranje inteligentne odgovornosti, »dijalektiku« između povjerenja i odgovornosti, te važnost ispravnog razumijevanja sveučilišta. On tvrdi da je povjerenje u nastavnike i vjera u obrazovne institucije nužan uvjet njihova ispravnog funkcioniranja. Ova vjera zahtijeva da obrazovne institucije shvaćamo kao paradigme. Autor zaključuje da je primjena ne-inteligentne odgovornosti u obrazovanju važan čimbenik razvoja ekonomističkog modela obrazovanja koji je nekompatibilan s personalističkom vizijom obrazovanja i društva u cjelini. Stoga bismo trebali odbaciti njegovu primjenu.

Ključne riječi
(ne)inteligentna odgovornost; povjerenje; visoko obrazovanje; institucije kao paradigme; vjera u institucije; ekonomistički model obrazovanja; personalističko obrazovanje

Hrčak ID: 119712

URI
https://hrcak.srce.hr/119712

[engleski] [francuski] [njemački]

Posjeta: 965 *