hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća

Nataša Erceg ; Department of Physics, University of Rijeka
Ivica Aviani ; Institute of Physics in Zagreb and Faculty of Science, University of Split

Fulltext: croatian, pdf (601 KB) pages 43-80 downloads: 316* cite
APA 6th Edition
Erceg, N. & Aviani, I. (2014). Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća. Croatian Journal of Education, 16 (1), 43-80. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/120164
MLA 8th Edition
Erceg, Nataša and Ivica Aviani. "Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća." Croatian Journal of Education, vol. 16, no. 1, 2014, pp. 43-80. https://hrcak.srce.hr/120164. Accessed 20 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition
Erceg, Nataša and Ivica Aviani. "Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća." Croatian Journal of Education 16, no. 1 (2014): 43-80. https://hrcak.srce.hr/120164
Harvard
Erceg, N., and Aviani, I. (2014). 'Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća', Croatian Journal of Education, 16(1), pp. 43-80. Available at: https://hrcak.srce.hr/120164 (Accessed 20 January 2021)
Vancouver
Erceg N, Aviani I. Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća. Croatian Journal of Education [Internet]. 2014 [cited 2021 January 20];16(1):43-80. Available from: https://hrcak.srce.hr/120164
IEEE
N. Erceg and I. Aviani, "Učeničko i studentsko razumijevanje grafova vremenske promjene brzine i izvori konceptualnih poteškoća", Croatian Journal of Education, vol.16, no. 1, pp. 43-80, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/120164. [Accessed: 20 January 2021]
Fulltext: english, pdf (601 KB) pages 43-80 downloads: 392* cite
APA 6th Edition
Erceg, N. & Aviani, I. (2014). Students’ Understanding of Velocity-Time Graphs and the Sources of Conceptual Difficulties. Croatian Journal of Education, 16 (1), 43-80. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/120164
MLA 8th Edition
Erceg, Nataša and Ivica Aviani. "Students’ Understanding of Velocity-Time Graphs and the Sources of Conceptual Difficulties." Croatian Journal of Education, vol. 16, no. 1, 2014, pp. 43-80. https://hrcak.srce.hr/120164. Accessed 20 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition
Erceg, Nataša and Ivica Aviani. "Students’ Understanding of Velocity-Time Graphs and the Sources of Conceptual Difficulties." Croatian Journal of Education 16, no. 1 (2014): 43-80. https://hrcak.srce.hr/120164
Harvard
Erceg, N., and Aviani, I. (2014). 'Students’ Understanding of Velocity-Time Graphs and the Sources of Conceptual Difficulties', Croatian Journal of Education, 16(1), pp. 43-80. Available at: https://hrcak.srce.hr/120164 (Accessed 20 January 2021)
Vancouver
Erceg N, Aviani I. Students’ Understanding of Velocity-Time Graphs and the Sources of Conceptual Difficulties. Croatian Journal of Education [Internet]. 2014 [cited 2021 January 20];16(1):43-80. Available from: https://hrcak.srce.hr/120164
IEEE
N. Erceg and I. Aviani, "Students’ Understanding of Velocity-Time Graphs and the Sources of Conceptual Difficulties", Croatian Journal of Education, vol.16, no. 1, pp. 43-80, 2014. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/120164. [Accessed: 20 January 2021]

Abstracts
Ispitivali smo učeničke i studentske sposobnosti prevođenja grafičkog prikaza vremenske promjene brzine u realnu fizikalnu situaciju i moguće izvore konceptualnih poteškoća. Istraživanjem je obuhvaćen uzorak od n = 324 srednjoškolska učenika, studenta fizike i srednjoškolska nastavnika fizike iz Republike Hrvatske. Učenicima
i studentima zadali smoo originalan netradicionalni grafički problem s pitanjima otvorenog tipa. Njihove pisane odgovore smo klasificirali i na temelju odgovora sastavili upitnik predviđanja zatvorenog tipa za nastavnike. Uspoređujući odgovore koje nastavnici unaprijed očekuju od učenika sa stvarnim odgovorima učenika uočili smo da nastavnici značajno precjenjuju učeničko razumijevanje. Naši rezultati također pokazuju da su opažene poteškoće zajedničke za sve skupine ispitanika i da ne ovise u značajnijoj mjeri o stupnju obrazovanja i kurikulu. Ustanovili smo da hrvatski udžbenici također predstavljaju mogući izvor poteškoća jer sadrže nedorečene i necjelovite tvrdnje koje se odnose na predznake fizičkih veličina u kinematičkim
jednadžbama. Smatramo da netradicionalni grafički problemi tog tipa potiču aktivan proces učenja i nastavnicima omogućuju prilagodbu učeničkom načinu razmišljanja s ciljem svladavanja opaženih poteškoća.

Keywords
grafički prikaz; konceptualno razumijevanje; kurikul; učeničko/ studentsko rješavanje problema; udžbenici iz fizike

Hrčak ID: 120164

URI
https://hrcak.srce.hr/120164

[english]

Visits: 1.207 *