hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije

Marko Jurčić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju

Puni tekst: hrvatski, pdf (322 KB) str. 77-91 preuzimanja: 8.071* citiraj
APA 6th Edition
Jurčić, M. (2014). Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 77-91. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139572
MLA 8th Edition
Jurčić, Marko. "Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 77-91. https://hrcak.srce.hr/139572. Citirano 24.09.2021.
Chicago 17th Edition
Jurčić, Marko. "Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 77-91. https://hrcak.srce.hr/139572
Harvard
Jurčić, M. (2014). 'Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 77-91. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139572 (Datum pristupa: 24.09.2021.)
Vancouver
Jurčić M. Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 24.09.2021.];11(1):77-91. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139572
IEEE
M. Jurčić, "Kompetentnost nastavnika – pedagoške i didaktičke dimenzije", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 77-91, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139572. [Citirano: 24.09.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (126 KB) str. 92-92 preuzimanja: 374* citiraj
APA 6th Edition
Jurčić, M. (2014). Teacher’s competence – pedagogical and didactical dimensions. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 92-92. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139572
MLA 8th Edition
Jurčić, Marko. "Teacher’s competence – pedagogical and didactical dimensions." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 92-92. https://hrcak.srce.hr/139572. Citirano 24.09.2021.
Chicago 17th Edition
Jurčić, Marko. "Teacher’s competence – pedagogical and didactical dimensions." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 92-92. https://hrcak.srce.hr/139572
Harvard
Jurčić, M. (2014). 'Teacher’s competence – pedagogical and didactical dimensions', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 92-92. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139572 (Datum pristupa: 24.09.2021.)
Vancouver
Jurčić M. Teacher’s competence – pedagogical and didactical dimensions. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 24.09.2021.];11(1):92-92. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139572
IEEE
M. Jurčić, "Teacher’s competence – pedagogical and didactical dimensions", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 92-92, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139572. [Citirano: 24.09.2021.]
Puni tekst: njemački, pdf (127 KB) str. 93-93 preuzimanja: 213* citiraj
APA 6th Edition
Jurčić, M. (2014). Lehrerkompetenz – pädagogische und didaktische Dimensionen. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 93-93. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139572
MLA 8th Edition
Jurčić, Marko. "Lehrerkompetenz – pädagogische und didaktische Dimensionen." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 93-93. https://hrcak.srce.hr/139572. Citirano 24.09.2021.
Chicago 17th Edition
Jurčić, Marko. "Lehrerkompetenz – pädagogische und didaktische Dimensionen." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 93-93. https://hrcak.srce.hr/139572
Harvard
Jurčić, M. (2014). 'Lehrerkompetenz – pädagogische und didaktische Dimensionen', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 93-93. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139572 (Datum pristupa: 24.09.2021.)
Vancouver
Jurčić M. Lehrerkompetenz – pädagogische und didaktische Dimensionen. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 24.09.2021.];11(1):93-93. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139572
IEEE
M. Jurčić, "Lehrerkompetenz – pädagogische und didaktische Dimensionen", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 93-93, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139572. [Citirano: 24.09.2021.]

Sažetak
Kompetencija, kompetentnost nastavnika sve više postaje središnjom temom pedagogije, jer se pokušava istražiti, sagledati i doprijeti do što potpunijeg kompetencijskog profila suvremenog nastavnika kako bi se maksimalno unaprijedila njegova uloga u odgoju i obrazovanju djece i mladih. Tomu želi pridonijeti i ovaj rad u kojemu se najprije razmatra kompetencija nastavnika kao sustavna veza znanja, sposobnosti, vrijednosti i motivacije na funkcionalnoj razini, koja zadobiva novi smisao u ishodima učenja, ne samo u pogledu ostvarivanja didaktičkih zadataka - odgojnih, obrazovnih i funkcionalnih, sukladno predmetnom kurikulumu, već i u pogledu razvoja učeničkih kompetencija koje stavljaju naglasak na učenje, vještinu komunikacije, kritičko mišljenje, postavljanje životnih ciljeva, rješavanje problema, timski duh, informatičku pismenost, poduzetnost i odgovorno ponašanje. Zatim, u radu se razmatraju dimenzije pedagoške i didaktičke kompetencije nastavnika i njihova međusobna povezanost. Pedagošku kompetenciju nastavnika moguće je svrstati u osam dimenzija: osobne, komunikacijske, analitičke (refleksivne), socijalne, emotivne, interkulturalne, razvojne i vještine u rješavanju problema, a didaktičku u pet dimenzija: odabir i primjena metodologije izgradnje predmetnog kurikuluma, organiziranje i vođenje odgojno-obrazovnog procesa, određivanje učenikova postignuća u školi, oblikovanje razredno-nastavnog ozračja i razvoj modela odgojnoga partnerstva s roditeljima. Imajući u vidu društvenu vrijednost kompleksnosti nastavnika i plemenitost nastavničke profesije u zaključku se ističe potreba za razvijanjem i maksimalnim unaprjeđivanjem kompetencija, promatrane u slojevitoj složenosti koje obilježavaju pedagoško-didaktički pristup u odgoju i obrazovanju učenika, u suvremenoj školi. Kompetentan nastavnik uživa u svom poslu, ima autoritet kojeg učenici prihvaćaju i pedagoški takt kojim izaziva zadovoljstvo učenika nastavom.

Ključne riječi
kompetencije; nastavnik; škola; učenik

Hrčak ID: 139572

URI
https://hrcak.srce.hr/139572

[engleski] [njemački]

Posjeta: 11.578 *