hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave

Nataša Vlah ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Kosta Rašković ; Rijeka

Puni tekst: hrvatski, pdf (242 KB) str. 141-152 preuzimanja: 2.929* citiraj
APA 6th Edition
Vlah, N. i Rašković, K. (2014). Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 141-152. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139585
MLA 8th Edition
Vlah, Nataša i Kosta Rašković. "Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 141-152. https://hrcak.srce.hr/139585. Citirano 18.10.2021.
Chicago 17th Edition
Vlah, Nataša i Kosta Rašković. "Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 141-152. https://hrcak.srce.hr/139585
Harvard
Vlah, N., i Rašković, K. (2014). 'Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 141-152. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139585 (Datum pristupa: 18.10.2021.)
Vancouver
Vlah N, Rašković K. Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 18.10.2021.];11(1):141-152. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139585
IEEE
N. Vlah i K. Rašković, "Problemi u radu s učenicima s emocionalnim teškoćama i teškoćama u ponašanju i obrasci ponašanja u sukobima kod učitelja razredne nastave", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 141-152, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139585. [Citirano: 18.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (109 KB) str. 153-153 preuzimanja: 166* citiraj
APA 6th Edition
Vlah, N. i Rašković, K. (2014). Connection between elementary school teacher’s estimates problems in working with children who manifest emotional and behavioral difficulties and attitudes toward behavioral patterns in conflict. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 153-153. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139585
MLA 8th Edition
Vlah, Nataša i Kosta Rašković. "Connection between elementary school teacher’s estimates problems in working with children who manifest emotional and behavioral difficulties and attitudes toward behavioral patterns in conflict." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 153-153. https://hrcak.srce.hr/139585. Citirano 18.10.2021.
Chicago 17th Edition
Vlah, Nataša i Kosta Rašković. "Connection between elementary school teacher’s estimates problems in working with children who manifest emotional and behavioral difficulties and attitudes toward behavioral patterns in conflict." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 153-153. https://hrcak.srce.hr/139585
Harvard
Vlah, N., i Rašković, K. (2014). 'Connection between elementary school teacher’s estimates problems in working with children who manifest emotional and behavioral difficulties and attitudes toward behavioral patterns in conflict', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 153-153. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139585 (Datum pristupa: 18.10.2021.)
Vancouver
Vlah N, Rašković K. Connection between elementary school teacher’s estimates problems in working with children who manifest emotional and behavioral difficulties and attitudes toward behavioral patterns in conflict. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 18.10.2021.];11(1):153-153. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139585
IEEE
N. Vlah i K. Rašković, "Connection between elementary school teacher’s estimates problems in working with children who manifest emotional and behavioral difficulties and attitudes toward behavioral patterns in conflict", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 153-153, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139585. [Citirano: 18.10.2021.]
Puni tekst: njemački, pdf (110 KB) str. 154-154 preuzimanja: 127* citiraj
APA 6th Edition
Vlah, N. i Rašković, K. (2014). Probleme in der Arbeit mit den Schülern mit emotionalen und Verhaltensschwierigkeiten und Verhaltensmuster in den Konfliktsituationen bei den Grundschullehrern. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 154-154. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139585
MLA 8th Edition
Vlah, Nataša i Kosta Rašković. "Probleme in der Arbeit mit den Schülern mit emotionalen und Verhaltensschwierigkeiten und Verhaltensmuster in den Konfliktsituationen bei den Grundschullehrern." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 154-154. https://hrcak.srce.hr/139585. Citirano 18.10.2021.
Chicago 17th Edition
Vlah, Nataša i Kosta Rašković. "Probleme in der Arbeit mit den Schülern mit emotionalen und Verhaltensschwierigkeiten und Verhaltensmuster in den Konfliktsituationen bei den Grundschullehrern." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 154-154. https://hrcak.srce.hr/139585
Harvard
Vlah, N., i Rašković, K. (2014). 'Probleme in der Arbeit mit den Schülern mit emotionalen und Verhaltensschwierigkeiten und Verhaltensmuster in den Konfliktsituationen bei den Grundschullehrern', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 154-154. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139585 (Datum pristupa: 18.10.2021.)
Vancouver
Vlah N, Rašković K. Probleme in der Arbeit mit den Schülern mit emotionalen und Verhaltensschwierigkeiten und Verhaltensmuster in den Konfliktsituationen bei den Grundschullehrern. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 18.10.2021.];11(1):154-154. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139585
IEEE
N. Vlah i K. Rašković, "Probleme in der Arbeit mit den Schülern mit emotionalen und Verhaltensschwierigkeiten und Verhaltensmuster in den Konfliktsituationen bei den Grundschullehrern", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 154-154, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139585. [Citirano: 18.10.2021.]

Sažetak
U radu se teorijski polazi od elemenata suvremenih spoznaja inkluzivne pedagogije u radu s djecom koja manifestiraju eksternalizirane i internalizirane probleme u ponašanju u osnovnoj školi i teorije upravljanja sukobima u konceptu konfliktologije odgoja i obrazovanja. Osnovni ciljevi istraživanja su ispitati procijenjene probleme u radu s djecom koja manifestiraju emocionalne teškoće, agresivno i antisocijalno ponašanje te teškoće pažnje i hiperaktivnost (EBD) u stručnom radu učitelja razredne nastave te utvrditi mogućnost predviđanja tri vrste procijenjenih problema u radu s djecom koja manifestiraju EBD s pomoću tri različita stava prema obrascima ponašanja učitelja u sukobima (pobjeđivanje, izbjegavanje i suradnja). Uzorak sudionika su 148 učiteljica i 7 učitelja razredne nastave iz 17 škola Primorsko-goranske županije od 25 do 65 godina, prosječno 44 godine starosti. Instrumenti su Skala stavova prema obrascima ponašanja u sukobima (Vlah, 2013) i Skala emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju Keresteš (2006). Hipoteze su testirane deskriptivnom statistikom, korelacijskom i regresijskom analizama. Učiteljicama je rad s EBD teškoćama veoma mali problem. Prema odbacivanju suradnje u sukobima se može predvidjeti veća procjena problema u radu s emocionalnim (internaliziranim) teškoćama u razrednoj nastavi. Učitelji koji odbacuju suradnju u sukobima procjenjuju veći problem u radu s djetetom s emocionalnim (internaliziranim) teškoćama. Rezultati upućuju na potrebu učenja o obrascu suradnje u suvremenoj inkluzivnoj pedagoškoj praksi. Sugeriraju se dodatna istraživanja za provjeru dobivenih nalaza u različitim kulturološkim kontekstima i primjenom triangulacije metodološkog nacrta.

Ključne riječi
emocionalne teškoće i teškoće ponašanja; EBD; inkluzivna pedagogija; konfliktologija; sukobi; suradnja; obrasci ponašanja; učitelji

Hrčak ID: 139585

URI
https://hrcak.srce.hr/139585

[engleski] [njemački]

Posjeta: 4.268 *