hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

WHO WATCHES THE AUDIENCE? MEDIA REPRESENTATIONS OF THE LITERATY AUDIENCE

Ivana Žužul ; Institute for the History of Croatian Literature, Theatre and Music of the Croatian Academy of Sciences and Arts

Puni tekst: engleski, pdf (191 KB) str. 366-380 preuzimanja: 135* citiraj
APA 6th Edition
Žužul, I. (2016). WHO WATCHES THE AUDIENCE? MEDIA REPRESENTATIONS OF THE LITERATY AUDIENCE. Dani Hvarskoga kazališta, 42 (1), 366-380. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/158220
MLA 8th Edition
Žužul, Ivana. "WHO WATCHES THE AUDIENCE? MEDIA REPRESENTATIONS OF THE LITERATY AUDIENCE." Dani Hvarskoga kazališta, vol. 42, br. 1, 2016, str. 366-380. https://hrcak.srce.hr/158220. Citirano 31.10.2020.
Chicago 17th Edition
Žužul, Ivana. "WHO WATCHES THE AUDIENCE? MEDIA REPRESENTATIONS OF THE LITERATY AUDIENCE." Dani Hvarskoga kazališta 42, br. 1 (2016): 366-380. https://hrcak.srce.hr/158220
Harvard
Žužul, I. (2016). 'WHO WATCHES THE AUDIENCE? MEDIA REPRESENTATIONS OF THE LITERATY AUDIENCE', Dani Hvarskoga kazališta, 42(1), str. 366-380. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/158220 (Datum pristupa: 31.10.2020.)
Vancouver
Žužul I. WHO WATCHES THE AUDIENCE? MEDIA REPRESENTATIONS OF THE LITERATY AUDIENCE. Dani Hvarskoga kazališta [Internet]. 2016 [pristupljeno 31.10.2020.];42(1):366-380. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158220
IEEE
I. Žužul, "WHO WATCHES THE AUDIENCE? MEDIA REPRESENTATIONS OF THE LITERATY AUDIENCE", Dani Hvarskoga kazališta, vol.42, br. 1, str. 366-380, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158220. [Citirano: 31.10.2020.]
Puni tekst: hrvatski, pdf (191 KB) str. 366-380 preuzimanja: 82* citiraj
APA 6th Edition
Žužul, I. (2016). TKO JE PUBLIKA PUBLICI? Medijske reprezentacije književne publike. Dani Hvarskoga kazališta, 42 (1), 366-380. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/158220
MLA 8th Edition
Žužul, Ivana. "TKO JE PUBLIKA PUBLICI? Medijske reprezentacije književne publike." Dani Hvarskoga kazališta, vol. 42, br. 1, 2016, str. 366-380. https://hrcak.srce.hr/158220. Citirano 31.10.2020.
Chicago 17th Edition
Žužul, Ivana. "TKO JE PUBLIKA PUBLICI? Medijske reprezentacije književne publike." Dani Hvarskoga kazališta 42, br. 1 (2016): 366-380. https://hrcak.srce.hr/158220
Harvard
Žužul, I. (2016). 'TKO JE PUBLIKA PUBLICI? Medijske reprezentacije književne publike', Dani Hvarskoga kazališta, 42(1), str. 366-380. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/158220 (Datum pristupa: 31.10.2020.)
Vancouver
Žužul I. TKO JE PUBLIKA PUBLICI? Medijske reprezentacije književne publike. Dani Hvarskoga kazališta [Internet]. 2016 [pristupljeno 31.10.2020.];42(1):366-380. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158220
IEEE
I. Žužul, "TKO JE PUBLIKA PUBLICI? Medijske reprezentacije književne publike", Dani Hvarskoga kazališta, vol.42, br. 1, str. 366-380, 2016. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/158220. [Citirano: 31.10.2020.]

Sažetak
The text deals with the culturological effects of media representations of literary audience and an interrelation between a literary text and audience. In a contemporary cultural theory, it is known that a literary audience cannot be opined of merely in terms of an addressed group construed by the media industries. Gramsci’s hegemonic power model in the media has already taught us that the power is not exclusively „superimposed” but that it also implies a voluntary „bottom-up” consent. Eventually, the paper’s purpose is to warn against broader consequences of the acquiescence to a unilateral literary audience’s perusal or to a perusal that is usually imposed in the mass media.

Ključne riječi
literary audience; readers; perusal; representation; media

Hrčak ID: 158220

URI
https://hrcak.srce.hr/158220

[hrvatski]

Posjeta: 330 *