hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad
https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.11

Aktivnosti usmjerene osnaživanju nepismenih roditelja romske djece

Maja Kutnjak   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9020-2930 ; Osnovna škola Tomaša Goričanca; Mala Subotica, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (254 KB) str. 127-139 preuzimanja: 343* citiraj
APA 6th Edition
Kutnjak, M. (2016). Aktivnosti usmjerene osnaživanju nepismenih roditelja romske djece. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (1), 127-139. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.11
MLA 8th Edition
Kutnjak, Maja. "Aktivnosti usmjerene osnaživanju nepismenih roditelja romske djece." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 52, br. 1, 2016, str. 127-139. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.11. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Kutnjak, Maja. "Aktivnosti usmjerene osnaživanju nepismenih roditelja romske djece." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 52, br. 1 (2016): 127-139. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.11
Harvard
Kutnjak, M. (2016). 'Aktivnosti usmjerene osnaživanju nepismenih roditelja romske djece', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52(1), str. 127-139. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.11
Vancouver
Kutnjak M. Aktivnosti usmjerene osnaživanju nepismenih roditelja romske djece. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2016 [pristupljeno 08.12.2019.];52(1):127-139. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.11
IEEE
M. Kutnjak, "Aktivnosti usmjerene osnaživanju nepismenih roditelja romske djece", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.52, br. 1, str. 127-139, 2016. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.52.1.11

Sažetak
U radu se raspravlja o povezanosti kvalitete obiteljskog okruženja i socioekonomskog statusa obitelji s osvrtom na utjecaj osiromašenog obiteljskog okruženja i obrazovne razine roditelja na rani razvoj djece. Posebno su izdvojeni rezultati nacionalnih istraživanja koja upućuju na to da su djeca romske nacionalne manjine jedna od najranjivijih skupina djece. U radu su također prikazane neke praktične smjernice za uključivanje nepismenih roditelja u obrazovanje djece te je istaknuto nekoliko programa namijenjenih djeci predškolske i rane školske dobi i njihovim roditeljima nižeg socioekonomskog statusa koji potiču razvoj pismenosti i drugih kognitivnih vještina kod djece te osnažuju roditelje za ispunjavanje zahtjeva roditeljske uloge. Kao jedan od početnih koraka u procesu ostvarivanja suradnje i osnaživanja roditelja romske djece, u radu je predstavljeno istraživanje koje su proveli učitelji i romski pomagači Osnovne škole Tomaša Goričanca Mala Subotica u romskom naselju Piškorovec. Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi obrazovnu strukturu i razinu pismenosti odraslog stanovništva naselja Piškorovec kako bi se na temelju dobivenih rezultata mogao planirati program intervencije koji će biti temeljen na procijenjenim potrebama.

Ključne riječi
obiteljsko okruženje; rani razvoj djece; romska djeca; procjena pismenosti roditelja; uključivanje roditelja

Hrčak ID: 161506

URI
https://hrcak.srce.hr/161506

[engleski]

Posjeta: 668 *